SEKTÖRLER

Teknoloji

Microsoft’tan Sunucu Atağı

Mustafa İçil / Microsoft Türkiye Ürün Müdürü    Microsoft yeni sunucu yazılımını pazara sunmaya hazırlanıyor. Windows Server 2003, her ölçekteki kurum için verimli iş süreçleri yaratmayı...

1 MAYIS, 2003

Teknoloji

Paro’nun Hedefi Dünyaya Açılmak

Mehmet Ali Neyzi, Engin Oytaç ve Tuğrul Fadıllıoğlu / Tanı İletişim Tepe Yöneticileri   Tanı, Koç’un yeni şirketlerinden… Paro markasıyla piyasaya girdi. Pazarlamaya farklı bir yaklaşım g...

1 MAYIS, 2003

Diğer Sektörler

İhtiyaç Listesi Çok Kabarık

Daha savaş sona ermeden hesaplar başlamış, hazırlıklar yapılmıştı. Herkesin hesabı farklıydı. Bazıları 10, bazıları 100 milyar dolarlık bir bütçe öngörüyordu. Ancak, ne olursa olsun Irak’ın yeniden...

1 MAYIS, 2003

Diğer Sektörler

Yeni Hedef Biriken Talep

Çok sayıda tüketici için aynı tablo var. Bazıları otomobilini yenileyemedi, bir bölümü henüz PC alamadı. Büyük ekran TV, tam otomatik çamaşır makinesi ve diğer elektronik eşyalar… Üstelik sadece da...

1 MAYIS, 2003

Diğer Sektörler

Yeni Hedefimiz 50 Milyar Dolar

İbrahim Özdoğan / GİSAD Başkanı    Kriz, siyasi istikrarsızlık, Irak savaşı derken ekonomi sıkıntıdan kurtulamıyor. Kötü haberler, iyileri bastırıyor. Zaten pek az da iyi haber geliyor. ...

1 MAYIS, 2003

Diğer Sektörler

Daha Az Aracı

Son yıllarda ciddi bir değişim var. Ancak, bir zamanlar üretici şirketten son tüketiciye giden yolda “aracı” sayısı bir hayli fazlaydı. Üretici, pazarlama şirketi, ana dağıtıcı, alt dağıtıcı diye d...

1 MAYIS, 2003

Diğer Sektörler

Tekstilin Değer Zinciri

Ayfun Çiçek / Dupont Tekstil Bilimleri Bölümü Türkiye,Ortadoğu ve  Afrika Bölge Direktörü    Dünya devi Dupont, 3 yıl önce örnek bir program başlattı. Hedefinde Lycra müşterileri v...

1 MAYIS, 2003

Diğer Sektörler

Fark Edilmeyen Reklam Kazanacak

Joe Cappo / Crain Communications Yayınevi Başkan Yardımcısı    Joe Cappo, reklam dünyasının önde gelenlerinden… Bir dönem Uluslar arası Reklamcılık Derneği’nin başkanlığını yaptı. &...

1 MAYIS, 2003

Diğer Sektörler

2010’da Rekabet

Türkiye’de ileriye dönük tahmin yapmak oldukça zor.  Ekonomik krizler, stratejileri ve planları boşa çıkarıyor. Ancak, sektördeki genel trendler koşullara rağmen değişmiyor. Yarınlara yön...

1 NİSAN, 2003

Diğer Sektörler

Sektölerin Uyum Karnesi

Türkiye’nin önünde Avrupa Birliği’ne üyelik için “uzun, ince bir yol” var.  Üyelik perspektifi onaylanmış değil. Ancak, iş dünyasının, sektör bazında kendini geleceğe hazırlaması gerekiyo...

1 NİSAN, 2003

Diğer Sektörler

Kamuya Rağmen

Milli gelir azaldı, refah düzeyi hızlı geriledi. Borç dağı ortaya çıktı, “reel faiz” rekoru kırıldı. Krizler, daralan ekonomi… Kamudan kaynaklanan bu tabloya rağmen, son 10 yılda Türk özel sektörü ...

1 NİSAN, 2003

Diğer Sektörler

Reklamın İlkleri

İşbankası , Yapı Kredi Bankası, Vakko, Nestle, Coca Cola ve diğerleri… Şirketlerin hayatında “ilk” uygulamaların yeri farklıdır. Tıpkı reklamda olduğu gibi… İlk yayınlanan reklamlar, şirketin geliş...

1 NİSAN, 2003

Perakende

Her Market Bir Üretici Mi?

Batı’da eski bir uygulama. Türkiye’de de biraz geçmişi var. Ancak, gelişmesi son yıllarda oldu. “Private label” (Market markası) olarak adlandırılıyor. Bu yöntemle, her market bir üretici gibi ürün...

1 NİSAN, 2003

Teknoloji

Biri Çalışanı Gözetliyor

Her şirketin farklı nedeni olabilir. Bazılarında güvenlik, bir bölümünde verimlilik… Kimi şirketler ise performans peşinde… Ancak, son dönemde aynı yöntemi benimsiyor, çalışanlarının online hareket...

1 NİSAN, 2003

Teknoloji

Anadolu’ya Yayılacak Ortaklar Arıyoruz

Safa Haktanır / SAP Genel Müdürü   Dünyanın önde gelen yazılım şirketlerinden SAP, Türkiye’de yeniden yapılanıyor, stratejisini gözden geçiriyor. “E-iş”e yönelme, ERP şirketi görünümünden...

1 NİSAN, 2003