Mustafa İçil / Microsoft Türkiye Ürün Müdürü Microsoft yeni sunucu yazılımını pazara sunmaya hazırlanıyor. Windows Server 2003, her ölçekteki kurum için verimli iş süreçleri yaratmayı...
Mehmet Ali Neyzi, Engin Oytaç ve Tuğrul Fadıllıoğlu / Tanı İletişim Tepe Yöneticileri Tanı, Koç’un yeni şirketlerinden… Paro markasıyla piyasaya girdi. Pazarlamaya farklı bir yaklaşım g...
Daha savaş sona ermeden hesaplar başlamış, hazırlıklar yapılmıştı. Herkesin hesabı farklıydı. Bazıları 10, bazıları 100 milyar dolarlık bir bütçe öngörüyordu. Ancak, ne olursa olsun Irak’ın yeniden...
Çok sayıda tüketici için aynı tablo var. Bazıları otomobilini yenileyemedi, bir bölümü henüz PC alamadı. Büyük ekran TV, tam otomatik çamaşır makinesi ve diğer elektronik eşyalar… Üstelik sadece da...
İbrahim Özdoğan / GİSAD Başkanı Kriz, siyasi istikrarsızlık, Irak savaşı derken ekonomi sıkıntıdan kurtulamıyor. Kötü haberler, iyileri bastırıyor. Zaten pek az da iyi haber geliyor. ...
Son yıllarda ciddi bir değişim var. Ancak, bir zamanlar üretici şirketten son tüketiciye giden yolda “aracı” sayısı bir hayli fazlaydı. Üretici, pazarlama şirketi, ana dağıtıcı, alt dağıtıcı diye d...
Ayfun Çiçek / Dupont Tekstil Bilimleri Bölümü Türkiye,Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Dünya devi Dupont, 3 yıl önce örnek bir program başlattı. Hedefinde Lycra müşterileri v...
Joe Cappo / Crain Communications Yayınevi Başkan Yardımcısı Joe Cappo, reklam dünyasının önde gelenlerinden… Bir dönem Uluslar arası Reklamcılık Derneği’nin başkanlığını yaptı. &...
Türkiye’de ileriye dönük tahmin yapmak oldukça zor. Ekonomik krizler, stratejileri ve planları boşa çıkarıyor. Ancak, sektördeki genel trendler koşullara rağmen değişmiyor. Yarınlara yön...
Türkiye’nin önünde Avrupa Birliği’ne üyelik için “uzun, ince bir yol” var. Üyelik perspektifi onaylanmış değil. Ancak, iş dünyasının, sektör bazında kendini geleceğe hazırlaması gerekiyo...
Milli gelir azaldı, refah düzeyi hızlı geriledi. Borç dağı ortaya çıktı, “reel faiz” rekoru kırıldı. Krizler, daralan ekonomi… Kamudan kaynaklanan bu tabloya rağmen, son 10 yılda Türk özel sektörü ...
İşbankası , Yapı Kredi Bankası, Vakko, Nestle, Coca Cola ve diğerleri… Şirketlerin hayatında “ilk” uygulamaların yeri farklıdır. Tıpkı reklamda olduğu gibi… İlk yayınlanan reklamlar, şirketin geliş...
Batı’da eski bir uygulama. Türkiye’de de biraz geçmişi var. Ancak, gelişmesi son yıllarda oldu. “Private label” (Market markası) olarak adlandırılıyor. Bu yöntemle, her market bir üretici gibi ürün...
Her şirketin farklı nedeni olabilir. Bazılarında güvenlik, bir bölümünde verimlilik… Kimi şirketler ise performans peşinde… Ancak, son dönemde aynı yöntemi benimsiyor, çalışanlarının online hareket...
Safa Haktanır / SAP Genel Müdürü Dünyanın önde gelen yazılım şirketlerinden SAP, Türkiye’de yeniden yapılanıyor, stratejisini gözden geçiriyor. “E-iş”e yönelme, ERP şirketi görünümünden...