"9 tipe de bürünen iyi liderdir"

Mükemmel bir lider tipinin olamayacağını söyleyen Mario Sikora, iş insanlarına farkındalık kazandırıyor.

17.07.2015 20:48:260
Paylaş Tweet Paylaş
"9 tipe de bürünen iyi liderdir"


EKİP OLMAYA KATKISI VAR MI?

Takım kurma, koçluk ve enneagram konusunda program yapıyorum. Birçok müşteriye hizmet veriyorum. Bir takımla çalıştığım zaman iletişimi güçlü olan kişiler olmalarını sağlıyorum. Yani karmaşaya ya da anlaşılmamaya mahal verecek unsurları ortadan kaldırmaya çalışıyorum. Bu nedenle takım liderleri ile bir araya geliyoruz. Onların karakter analizlerini gerçekleştiriyoruz. Hangi tip insanlarla çalıştıklarını belirliyoruz. Takım liderleri, kişilerin neden nasıl davrandığını anlıyor, bazı durumların performansla değil karakterle ilgili olduğunu fark ediyorlar. Bir şirkette çalıştığım zaman önce patron daha sonra da takımla çalışırım. Liderlik gelişimi konusunda eğitimler vererek patronla takım arasındaki anlaşmazlığı çözerim.

YÖNETİCİ NASIL YARARLANIR?
Birçok lider çalışan kadrosunu oluştururken, kendi karakterine uygun eleman alımı gerçekleştirir. Ben genellikle bunu yapmamalarını öneriyorum. Birçok farklı karakterdeki insanın her işi yapabileceklerini gördüm. Patronlar kişilerin karakterlerinin kendilerine uygun olup olmadığına değil işe uygunluğuna bakmalı. Çalışanlarının ne tür bir karaktere sahip olduğunu anlamaya çalışmalı. Bir satış elemanı istihdam ettiğinizi düşünün. Ben birçok karakterdeki insanın satışta başarılı olduğunu gördüm. Ama birçok farklı karakterin de satış temsilciliği yaparken başarısızlığına tanıklık ettim. Örneğin Tip 5, araştırma odaklıdır. Bu kişinin satış elemanı olması pek beklenmez. Örneğin tip 3’teki kişiler her zaman iyi görünmeye çalışır. Bu problem yaratabilir. Çünkü insanlara olduklarından daha fazlasıymış gibi görünebilirler. Devamlı “Ben yapmak istiyorum, ben yapabilirim” derler. Bazen kendilerini o kadar çok kaptırırlar ki uykuya da ihtiyaçları olduğunu göremezler. Her şeyi yapabileceklerini zannederken başarısızlığa uğrayabilirler.

SEKTÖRLERE ÖZEL ANALİZ
Örneğin finansal hizmetler için tip 1, yani mükemmeliyetçileri daha çok görürüz. Pazarlamadaki çalışanlar genellikle tip 3, yani başarı odaklı ve göze çarpan kişilerden oluşur. Üretim sektörü için tip 8, yani meydan okuyucu güçlü çalışanlara rastlarız. İleri teknoloji gerektiren işler için genellikle tip 4’e uygun, sigorta sektörü güven odaklı olan tip 6’ya uygun çalışanları barındırabilir.

MOTOROLA NASIL DEĞİŞTİ?
Motorola ile çalıştım ama şirket kültürünü değiştirdim diyemem. Ama bazı şeyler gerçekleştirdim. Örneğin Motorola’da çalıştığım gruplardan biri, barışçı yaklaşımlı tip 9 ile mücadele etmek durumunda kalıyordu. Bu bölünme karmaşaya yol açıyordu. Barışı engeller diye liderlerin kötü bir haber duymaya tahammülleri yoktu. Bu nedenle liderlere karmaşa karşısında daha rahat hissetmelerini sağlamam gerektiğini anladım. Aynı zamanda iletişimde daha direkt olmalarını sağlamam gerekiyordu. Ben de bu konuya odaklandım. Bir süre sonra şirket iletişim konusunda ciddi yol aldı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.