Amatör ligden çıktık amaç şampiyonluk

Daikin satışının ardından oyunun kuralının değiştiğini söyleyen Önder, burada şampiyonluğu hedeflediklerine vurgu yapıyor. Önder’den bu hızlı büyümenin arkasında yatan refleksleri dinledik...

6.08.2014 14:52:220
Paylaş Tweet Paylaş
Amatör ligden çıktık amaç şampiyonluk


Biz 2 yıl içinde pazara çok hızlı girdik. Daha sonra bayi ağımızı kurmaya başladık. Bayi ağımızda split klima satıyorduk. Tam bu sırada 1999 Ağustos depremi oldu. Bu dönemde bayilerimiz büyük zorluk yaşadı, ödeme yapamıyorlardı. Çok radikal bir karar aldık ve depremde zarar gören tüm bayilerin borcunu sildik. 1 milyon TL’lik mal vermişiz, bunun 400 bin TL’sini almamaya karar verdik.

SATIŞLAR 4'E KATLANDI
Bu hamlenin sonucunda, birçok bayi bizden kopmadı. Sadece mevcut bayiler de değil, 2000 yılında başka bayiler de bizimle çalışmak için talep göstermeye başladı. Biz bizimle çalışanı hala çok kollarız. 2000’de satışlarımız 4 katına çıktı. Tüm Türkiye’yi minibüsle dolaşıyor ve her yerde bayi ağı oluşturuyordum.

O dönemde Güneydoğu’da hiç klima bayisi yoktu. Herkes genelde sıcak diye Akdeniz’de bayilik açıyordu. Biz ilk önce Güney Doğu’ya gittik, bu bölgede çok güçlendik. Daha sonra Türkiye’ye yayıldık. O sırada 13 kişi çalışıyorduk. Bu noktada tek hedefimiz fabrika kurmaktı. İnsanların önüne bir vizyon ve hedef koyarsan ve ‘Bunu birlikte başaracağız’ dersen daha hızlı motive olabiliyorlar.

PATLAMA YILLARI
2001 yılında işleri oturttuk. Bu dönemde Sanko’dan ortaklık teklifi geldi. 2001 krizi daha olmamıştı. Çok hızlı karar verdik ve yüzde 75’imizi Sanko’ya sattık. Henüz imzalar atılmamıştı ki 2001 krizi patlak verdi. Dolar aldı başını gitti, faizler yükseldi. Sanko bizi almazsa çok zor duruma düşecektik. Ancak Sanko sözünden dönmedi.

O krizde ithalatçı bir şirkete ortak olmak çok da akıllıca değildi açıkçası. 2001 ile 2011 arası bizim patlama yılımız oldu. Ciromuz 12-13 milyon TL’den 250 milyon TL’ye çıktı. Bu dönemde büyüme kararı aldık. Sanko’nun verdiği finansal destekle fabrikalar kurduk. Bir yandan ürün gamımızı genişlettik ve Mitsubishi distribütörlüğünü aldık. Mühendis sayımızı da 60’a çıkardık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.