"Finansa değil, yönetime inandık"

Özilhan, sektöründe dünya çapında tanınan önemli bir güç olmasının arkasındaki sırları anlattı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Finansa değil, yönetime inandık
Anadolu Grubu Türkiye'nin aynı zamanda bölgenin en büyük bira üreticilerinden. Coca-Cola Company ile yaptığı şişeleme anlaşmasıyla meşrubat sektöründe de bölgede önemli bir güce sahip. Bu başarının arkasındaki tartışmasız en önemli isim TUNCAY ÖZİLHAN'la ofisinde buluştuk. 90'lı yılların başlarında hayata geçirdikleri "içecekte bölgesel güç olma" vizyonunun arkasındaki hikayeyi en ince ayrıntısına kadar dinleme şansı yakaladık. Ortaya kamuoyuyla paylaşılmamış pek çok detay çıktı. Yerel bir devin, çevresindeki bölgede ülkesinden daha hızlı büyümesinin çarpıcı hikayesini dinledik. Özilhan'a göre başarının arkasındaki en büyük etken iyi bir yönetim becerisine sahip olmak. "Yönetim iyiyse, finans nasıl olsa bulunur" diyen Özilhan, özellikle fonların da iyi proje arayışı içinde olduğu günümüz şartlarında bunu başarmanın çok daha kolay olacağı görüşünde. Bölgede yarattığı gücü insan kaynaklarına, yetenekli liderlere, ülkelere özel strateji geliştirmeye, başarılı ortaklıklara, şansa, en önemlisi faaliyet gösterdiği her ülkede iyi ve saygın bir şirket olmak için çalışmaya bağlayan Özilhan, sektöründe dünya çapında tanınan önemli bir güç olmasının arkasındaki sırları anlattı:

İK en önemli kaynak
"Anadolu Grubu her 5 yılda bir stratejik plan yapıyor. 90'lı yılların başlarında da bira başta olmak üzere içecek alanında bölge lideri olmak gibi bir hedef belirledik. Türkiye'de Efes markasıyla yeterince güçlüydük. Bunu yurtdışına yaymak, meşrubatta da yurtdışında başarı sağlayıp Türkiye'ye bu başarıyı taşımak üzere kolları sıvadık. Bu hedef doğrultusunda bir stratejik planlama grubu oluşturduk. Bu arada Sovyetler Birliği dağılma sürecine girdi. Benim de Sovyetler Birliği'yle ilgili önemli tecrübemin olması bizim için şans oldu. Bölgeyi iş geliştirme ve yurtdışı tecrübesi olan arkadaşlarla takviye ettik. Tamamen Türkiye'ye dönük çalıştığımız için daha önce böyle bir grubumuz yoktu. İnsan kaynağının bu işte en önemli kaynak olduğunu gördük. Bu konuda yaşadığımız zorluklar da oldu. Türk insanı o tarihlerde yurtdışına gitmek istemiyordu. Bu nedenle kariyer planlamada ve kurum kültürümüzde değişikliğe gittik. Giden arkadaşlarımıza daha iyi bir ücret politikası uyguladık. Gitmeyenlere de yükselme şansı oluştuğu zaman yurtdışı tecrübesi olanları tercih edeceğimizi belirttik. Diğer yandan lisan bilen genç arkadaşlardan oluşan bir MT ekibini istihdam ettik. Bu kişileri ileride yurtdışı operasyonlarımıza yerleştirmek üzere eğitmek düşüncesiyle yola çıktık.

Gelecek&Anadolu Grubu

"Durmamak lazım. Çünkü cok önemli bir momentuma sahibiz. Maddi imkanımız, insan kaynağımız var. Sistem durmuyor zaten. Başarılı olduğu zaman kendi kendine ilerliyor. Biz bulunduğumuz ülkelerde kredibilitemizi yüksek tutmak için de elimizden geleni yapıyoruz. Örneğin her zaman vergimizi son kuruşuna kadar ödedik, yasalara saygılı bir şirket olduk. Kurum kültürümüzü bulunduğumuz tüm ülkelere taşıdık. Yeni dönemde SABMiller'la entegrasyon sürecinde önemli projelere imza atacağız. Bunu yönetmek için 26 kişilik bir takım oluşturduk. Önümüzdeki döneme yönelik yol haritamızı çiziyorlar. Global marka olmak konusunda da hayal ve arzumuz var diyebilirim."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz