Baskı stresi

İş dünyasında kim, en çok hangi konuda kendini baskı altında hissediyor? Capital olarak iş insanlarına bu soruyu sorduk.

1 NİSAN, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Baskı stresi


KENAN YAVUZ / SOCAR TÜRKİYE BAŞKANI VE PETKİM YÖNETİM KURULU ÜYESİ
"BÜROKRATİK SÜREÇLER BİZİ ÇOK ZORLUYOR"
İYİLEŞTİRME SONUÇ VERMİYOR

Yatırım süreçlerindeki bürokratik prosesler beni en fazla sıkıntıya sokan konu. Yatırım atmosferinin iyileştirilmesine yönelik çalışmaların sonuç vermemesi son derece önemli bir etken. Ayrıca ülkenin içinde bulunduğu maliyet yapısı uluslararası rekabette büyük handikap yaratıyor. Haksız rekabet ise sıkıntı yaratan diğer bir konu olarak öne çıkıyor.
BİREBİR MARKAJ
Bu baskı unsurlarıyla birebir markaj, sürekli iletişim, çözüm yolları önerileri ve kanaat önderlerini ikna ederek mücadele etmeye gayret ediyorum. Geçmişe göre bürokratik prosesler daha da ağırlaştı. AB'nin çökmesine neden olan kurallar manzumesini uygulamalarımıza sorgulama yapmadan aktarmaya çalışıyoruz.
İFLASIN ANALİZİ
Halbuki, AB ekonomik olarak çökmüş bir proje. Bu projenin medeniyet boyutunda, insan hakları ve özgürlükler boyutunda takipçisi olmaya devam etmeliyiz. Ancak ekonomik açıdan neden iflas ettiğini analiz etmek ve yapılan yanlışlıkları kendimize transfer etmekten kaçınmalıyız. Bu son derece kritik bir süreç.


Rekabetin getirdikleri

Rekabet ise geçmişte olduğu gibi günümüzde de yöneticilerin üzerinde büyük baskı oluşturan unsurlararasında yer alıyor. Değişen ise bu baskının dozunun artmış olması... Goldaş Kuyumculuk CEO'su Sedat Yalınkaya da rekabetin ve altın fiyatlarındaki dalgalanmanın en büyük baskı unsuru olarak gündeminde yer aldığını söylüyor. İstikrarsız seyreden altın fiyatlarının kendilerini zorladığını ifade ediyor ve "Altın fiyatlarının ani yükseliş ve düşüşünün altındaki en büyük neden ise dünya ekonomisine yönelik belirsizlikler ve spekülatif hareketler" diye konuşuyor. Sektördeki rekabet de Yalınkaya için bir diğer baskı nedeni. "Rekabet artık eskiye kıyasla zorlaşmış durumda" diyen Yalınkaya, her iki baskıyla nasıl mücadele ettiğini şöyle anlatıyor: "Fiyatlardaki yükselişlere karşı, farklı ürünleri mağazalarda sunmaya çalışıyoruz. Artan rekabet karşısında özgün işlere imza atarak farklılaşıyoruz." KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, sektörel baskının kendisini zorladığını söylüyor. Türkiye'de hizmetler sektörü içinde bilişim teknolojilerinin aldığı payın henüz dünya ortalamasına ulaşmadığını belirten Nalbantoğlu, sektördeki KDV oranının da bir engel olduğunu söylüyor. Bu konudaki durumu şöyle açıklıyor: "Şirketler BT'yi bir hizmet olarak aldığı zaman yüzde 18 KDV ödüyor. KDV dezavantajından dolayı bazı şirketler, BT hizmetlerini kendi bünyelerinde yürütüyor." Nalbantoğlu, hizmet pazarındaki payın artırılması için şirketlere teknolojide dış kaynak modelini, maliyet ve verimlilik tarafındaki avantajları anlatma yoluna gidiyor.

Kâr marjları azalıyor

Dünyada süregelen küresel kriz nedeniyle üst düzey yöneticiler, nakit akışı ve kâr konusunda da oldukça zorlanıyor. Bu yöneticilerden biri de Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya. Devletin konut sektörüne KDV iadesinin kâr marjlarını azalttığını belirten Dumankaya, "Bu konu hiçbir zaman olmadığı kadar önemli bir hale geldi. Tüketicinin reklama vermiş olduğu reaksiyon azaldı. Satış ofislerine müşteri gelme adedi düştü. Tüketicinin fırsat odaklı hareket etme durumu başladı. Bu da kâr marjlarını etkiledi" diye konuşuyor. Dumankaya İnşaat baskı unsurları ve maliyet dengeleri konusunda çalışmalar yürütmesi için yeni komiteler oluşturmuş durumda. Yeni müşteri edinme maliyeti ve kâr marjını iyileştirmek için verimlilik üzerinde çalışmalar yaptıklarını söyleyen Dumankaya, "Birebir pazarlamaya önem vererek referanslı satışlar ile mevcut müşterilerimiz ile iletişimimizi güçlü tutmaya çalışıyoruz" diye anlattı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.