"Baskı stresi"

İş dünyasında kim, en çok hangi konuda kendini baskı altında hissediyor? Capital olarak iş insanlarına bu soruyu sorduk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Baskı stresi
Krizin geçmeyen etkisi, önünü görememek, düşen kâr marjları, artan rekabet... Tüm bunlar, milyonlarca dolarlık ciroyu ve geniş kadroları yönetmek durumundaki üst düzey yöneticileri en çok zorlayan konular. Örneğin Koton'un patronu Yılmaz Yılmaz, büyümenin ve marka algısını yönetmenin geçmişe göre daha çok baskı yarattığını söylüyor. Socar Türkiye Başkanı ve Petkim Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Yavuz, "Yatırım süreçlerindeki bürokratik süreçler beni en fazla sıkıntıya sokan konu" diyor. Goldaş CEO'su Sedat Yalınkaya ise spekülatif hareketlerden şikayetçi.... Alanlarının önde gelen isimlerinin baskı unsurları değişse de ortak bir özelliği var. Hemen hemen hepsi bu baskılarla mücadele etmek için kendi yöntemini geliştirmiş durumda... Yıllık hedeflere ulaşmak, pazar payını artırmak ya da korumak, rakibe karşı pozisyon almak, fırsatları kaçırmamak... Bunlar, iş dünyasında üst düzey yönetici ve patronların her zamanki görev kapsamında yer alan sorumlulukları. Uzmanlara göre son dönemde birçok yönetici bu sorumlulukları yerine getirirken farklı baskı unsurlarıyla da mücadele etmek zorunda kalıyor. Peki bugünlerde iş dünyasında kim, en çok hangi konuda kendini baskı altında hissediyor? Capital olarak iş insanlarına bu soruyu sorduk. Krizin geçmeyen etkisi, önünü görememek, düşen kâr marjları, artan rekabet, farklılaşmak için yeni hamlelere duyulan ihtiyaç aldığımız yanıtlar arasında yer aldı. Birçok yönetim maddesinin yanında iş insanları özellikle bu noktalarda kendilerini baskı altında hissettiğini itiraf etti. Bu baskı unsurlarıyla mücadele etmek için ise kendi yöntemlerini geliştirdiklerini belirttiler. Akaryakıttan telekoma, hazır giyimden ilaca farklı sektörlerde alanlarının en başarılı isimlerinden aldığımız yanıtlar, iş dünyasının son dönemde en fazla ağırlık verdiği konuları da gün yüzüne çıkardı.

Büyümeyi yönetmek zorlaşıyor
İş dünyasında baskı yaratan en önemli konu büyümek... Özellikle belli bir ölçeğe ulaşan şirketler, oluşan yeni yapıları yönetmek konusunda üzerlerinde baskı hissediyor. Son yılların hızlı büyüyen şirketlerinden Koton da bu baskıyı yaşayanlardan... Koton Yönetim Kurulu Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Büyümek ve marka algısını yönetmek geçmiş yıllara göre bugünlerde daha çok baskı yaratıyor. Şirketin ve markanın geldiği yer itibarıyla artık altyapısı daha önemli hale geldi" sözleriyle durumu anlatıyor. Yılmaz, bu baskıyı sürekli iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirerek, daha çok çalışarak ve inovasyona önem vererek azaltmaya çalıştıklarını söylüyor. Toplam 6,1 milyon abonesi ile sektörde lider olan TTNET de benzer bir baskı altında. TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, yenilikçi teknolojileri sektöre kazandırma, bu teknolojilere yenilerini ekleme ve müşteri memnuniyetini sürekli üst seviyelerde tutmayı başarabilme baskısını her zaman üzerlerinde hissettiklerini söylüyor. Yılmaz, "Böylesine dinamik bir sektörde, yoğun rekabet ortamının getirdiği baskı ve zorluklarla mücadele etmenin en iyi yolu güvenebileceğiniz bir ekibinizin olması. TTNET'in değerli çalışanlarıyla bu zorlukları birer fırsata çeviriyoruz" diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz