En rahatsız koltuk

Y kuşağının iş yaşamına dahil olması, teknolojinin iş süreçlerini değiştirmesi de diğer nedenlerden sadece birkaçı…

11.04.2016 13:58:510
Paylaş Tweet Paylaş
En rahatsız koltuk
İş dünyasında hep CEO ve çalışan sirkülasyonu konuşulur. Ancak CEO dışında üst düzey yönetici kadrolarının görevde kalma süreleri ve buradaki değişime pek dikkat çekilmez. Oysa son birkaç yıldır bu cephede çok önemli bir değişim yaşanıyor. Bugün direktör ve müdür seviyesinde birçok koltukta sirkülasyon artmış durumda. Örneğin geçmişte 10 yıla kadar çıkan genel müdür ve direktörlükte görev süresi 6 yıla kadar düştü. Özellikle pazarlama direktörü (Chief Marketing Officer-CMO), satış direktörü (Chief Sales Officer- CSO), bilgi teknolojileri direktörü (Chief Technology Officer- CTO), insan kaynakları direktörü (Chief Human Resource Officer-CHRO), operasyon direktörü (Chief Operating Officer-COO) pozisyonlarında daha hızlı bir değişim yaşandığı da dikkat çekiyor. Uzmanlara göre gelinen noktada pazarlama ve satış pozisyonundaki direktör ve müdürlerle ürün müdürü, iş geliştirme müdürü, insan kaynakları müdürü ve operasyon müdürü gibi pozisyonlarda ortalama görevde kalma süresi 2,5 yıla kadar gerilemiş durumda. Korn Ferry Yöneticisi Tuğçe Araç, C seviye yöneticilerin pozisyonlarında kalma sürelerindeki kısalmaya gerekçe olarak değişkenlik, belirsizlik, karmaşıklık ve muğlaklık dünyasında liderlik yapacak kişilere ihtiyacın artmasını gösteriyor. “C seviye rollerdeki değişim trendinin önümüzdeki yıllarda da devam etmesini bekliyoruz. Farklı endüstrilerde artan birleşme ve satın almalar, şirketlerin yeni alanlara yatırım yapması, verimlilik ve ticari performanstaki hızlı artış, şirketlerin üst düzey yöneticilerden daha talepkar olmasına neden olacak” diyor. EN HAREKETLİ POZİSYONLAR
İş dünyasındaki bu değişime daha detaylı baktığımızda neredeyse her pozisyon için sirkülasyonun neden yüksek olduğu daha net ortaya çıkıyor. Satış ve pazarlama direktörlüğüyle üretim ve operasyon müdürlüğünde ortalama görevde kalma süresi 3, bilgi teknolojileri direktörlüğünde 2,5, satış müdürlüğünde 2 yıl olarak ifade ediliyor. Uzmanlara göre bu durumun nedeni bu pozisyonlardan hızlı sonuç üretilmesinin beklenmesi. Flow Coaching International Akademik Direktörü Talya Vardar, patronun beklentileri kısa zamanda karşılanmadığında değişimin gerçekleştiğini belirtiyor. Bazen de aile şirketlerinde, patron işe fazla müdahil olduğunda ayrılığın geldiğini söylüyor. Egon Zehnder danışmanlarından Burcu Bıçakcı, satış pozisyonlarında sirkülasyonun yüksek olmasının nedenini hedef bazlı çalışmanın getirdiği stres ve şirketlerin ticari başarı için sabırsızlıkları olarak açıklıyor. Başarılı satış yöneticilerinin de sık pozisyon değiştirebildiğini ifade eden Bıçakcı, şöyle devam ediyor: “Zira bu yöneticiler, ya hızlı terfi alıyor ya talep sonucu farklı şirketlere geçiyor. Satış dışında, pazarlama ve iş geliştirme gibi satış dışı ticari fonksiyonlarda da pozisyonlar oldukça dinamik. Bunun sebebi de şirketlerin ticari organizasyonlarını hızlı değiştirme, farklı stratejiler deneme konusundaki eğilimleri. Her yeni pazara gitme stratejisi yeni organizasyon yapılanmalarına, dolayısıyla farklı pozisyon oluşumlarına sebep oluyor.” Şirketler cephesindeki açıklamalar da uzmanları doğruluyor. Garanti Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Çağlayan Bakaçhan, sektörde iç denetim, dijital pazarlama ve insan kaynakları pozisyonlarının sirkülasyon açısından oldukça hareketli olduğunu ifade ediyor. Bien Seramik yetkilileri de şirkette İK direktörü ile iş geliştirme müdürlerinin ortalama görev süresinin 3, pazarlama müdürünün ise 1 yıl olduğunu açıklıyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz