İşin ömrü 3 yıla indi

Hangi sektörden veya ülkeden olursa olsun genç çalışanlar daha sık iş değiştiriyor.

1 NİSAN, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
İşin ömrü 3 yıla indi

25-34 yaş aralığında olan çalışanlarda bu süre 2,9 yıla kadar iniyor. Uzmanlara göre bu dönüşüm, şu anda en büyüğü 33 yaşında olan Y kuşağının karakteristik özelliklerinden kaynaklanıyor. Odgers Berndtson Türkiye Yönetici Ortağı Ayşe Öztuna Bozoklar, “Genelde Y jenerasyonu çalışanlar için sadakat kavramı kariyerlerinde önceki jenerasyonlarda olduğu kadar büyük bir önem taşımıyor” diyor. Unida Danışmanlık Kurucu Ortağı Saide Kuzeyli, “Olaya sadakat açısından bakınca, duygularından çok rasyonel ve bireysel çıkarları gözeten bu jenerasyonun temel sorunu, sadakat duygusuna nispeten yabancı durmaları. Yaşla sadakat ters orantılı” diye konuşuyor. HRM Danışmanlık Şirket Ortağı Ayşegül Davutoğlu da 35 yaş altı çalışanların büyük bir yüzdesini Y kuşağının oluşturduğunu söylüyor ve ekliyor: “Şu an Y kuşağı Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 50’sini kapsıyor. 2025 yılı itibarıyla da dünyada çalışan nüfusun yüzde 70’ini Y kuşağı oluşturacak. Bu gerçeği göz önünde bulundurursak, çalışan sadakati kavramının ileriki yıllarda daha da değişeceğini söyleyebiliriz.”

GENÇLER NE İSTİYOR?

Peki Y kuşağının yeni iş peşinde koşmasına neden olan gerçekler neler? Dünyaca ünlü yönetim uzmanı Dave Ulrich’e göre Y kuşağının iş yerini terk etme nedenleri arasında ilk sırada “yeterince fırsat tanınmamak” yer alıyor. Genç çalışanların şirketlerine değil, kendilerine sadık olduğunu söylüyor ve şu değerlendirmeyi yapıyor: “Seminerlerimde insanlara ‘Kaçınızın anne-babası tüm kariyerini aynı şirkette geçirdi?’ diye soruyorum. Yüzde 80’i ellerini kaldırıyor. ‘Kaçınızın çocukları böyle yapar?’ diye sorduğumda ise hiç el kalkmıyor. Aslında bu mantalite sadece çalışan kesimde yok. Şirketler de artık aynı biçimde düşünüyor. Gençler şirketlerinden ziyade, kendilerine ve kendi kişisel gelişimlerine sadık.” Odgers Berndtson’den Ayşe Öztuna Bozoklar da Ulrich ile benzer fikirleri paylaşıyor. Bunun yanı sıra Y kuşağının adalet, objektiflik ve şeffaflık istediğini söylüyor ve ekliyor: “Y kuşağı, eğer mevcut iş yerlerinde geçerli performans yönetim sisteminin adil, objektif ve şeffaf olmadığını veya sağlam temellere dayanmadığını düşünürse iş değişikliğine daha hızlı yöneliyor. Yeni teknolojiler ve sosyal medya da yeni bakış açılarını ve değerleri beraberinde getiriyor. Bu durum Y kuşağının kalıcı başarı yerine kısa vadeli kazançlara yönelmelerine ortam sağlayabiliyor. Örneğin CV’sini güncel tutmak, farklı fırsatları takip edip incelemek, hatta profesyonel geçmişini olduğundan daha başarılı göstermek normalmiş gibi görülebiliyor.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.