Maliyeti sanılandan çok daha büyük

Ofisteki kıskançlık şirketleri nasıl etkiliyor?

1.04.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Maliyeti sanılandan çok daha büyük


EN ÇOK KİM KISKANIR?
Kıskançlık duygusunun en yoğun hissedildiği pozisyonlara gelince. Ankete katılanların yüzde 47,1'i, orta kademede kıskançlığın daha çok olduğunu belirtirken yüzde 35'i üst kademede, yüzde 17,9'u da alt kademede olduğunu söylüyor. Uzmanlar da genellikle 30 yaş sonrası kariyer hedeflerine ulaşma hırsı daha yüksek seviyede olan kişiler arasında, kıskançlığın daha yaygın olduğunu belirtiyor. Funda Mesaroğlu, "Bu da genellikle orta kademeye tekabül ediyor. Bu kademede maaş ve yan haklarla ilgili artışın daha belirgin olması da kıskançlığın yaygın olmasının sebeplerinden biri" diyor. Kıskançlık duygusunun ilginç bir şekilde üst düzey görevlerde bulunan kişiler arasında daha fazla rastlandığını ifade eden Tanyer Sönmezer, şöyle konuşuyor: "Birbirlerinin odasının metrekaresini ölçerek, benimki seninkinden ya da onunki benimkinden daha küçük diyen şirket genel müdürleri tanıyorum. Bir de benzer bir şekilde, bilgisayarlarının üstündeki etiketlerinin farklılığını öne çıkaran yöneticiler gördüğüm için kıskançlığın üst kademede daha çok olduğunu düşünüyorum." Hilmi Güvenal da performans baskısı olan kademelerde kıskançlığın ortaya çıkma ihtimalini daha yüksek buluyor.


5 ŞİRKET NELER YAPIYOR?
ETİK ÖNLEMİ

Şirketler kıskançlığın zararlı etkilerinden korunmak için birtakım önlemler alıyor. Sarkuysan, kıskançlık ikliminin oluşmaması için iyi işleyen iletişim kanalları ve herkese eşit uygulanan kuralların gerektiğini düşünüyor. Sarkuysan İK Müdürü Oğuz Ergüngör, "Şirketimizde uygulanan kurumsal ve etik yöntemlerle bu yıkıcı duygunun önlenmesine özen gösteriyoruz" diyor.
TORPİLSİZ SEÇİM
Bilkent Holding, özellikle performans değerlendirmesine önem veriyor. Bilkent Holding CFO'su Önder Sezgi, performans değerlendirme sistemleri çerçevesinde çalışanların bireysel iş performansıyla birlikte kurum performansına yaptıkları katkıyı da ölçtüklerini ifade ediyor. Tüm bunların yanı sıra kıskançlığın önüne geçmek için işe alımda torpilli aday olmamasına özen gösterdiklerini söylüyor.
AÇIK İLETİŞİM
Türk Henkel, çalışanlar arasında en sorunsuz ortamı oluşturmak için tedbir alıyor. Türk Henkel İnsan Kaynakları Müdürü Mutlu Turpan, güven ortamı oluşturmaya çalıştıklarını anlatıyor. "Açık iletişimi hem teşvik ediyor hem pratiğini sağlayarak olası olumsuzluklara elimizden geldiğince set oluşturuyoruz" diyor.
TAKIM RUHU
Tesco Kipa'da çalışanların davranışlarına, iş yapış şekline yön veren kılavuzlar var. Tesco Kipa İK Direktörü Remzi Kıraç, "Tüm çalışanlarımızın sahip olmasını beklediğimiz 'kritik başarı unsurları', yani 'yetkinliklerimiz' de kıskançlığı önlemek ve takım ruhunu güçlendirmek üzerine" diye konuşuyor.
YAKIN TAKİP
Tekfen İnşaat İnsan Kaynakları Koordinatörü Erhan Hersek kıskançlığın temelinde iletişim eksikliği olduğunu düşünüyor. İK uzmanları olarak yapabilecekleri en faydalı katkının çalışanlar arasında iletişimi artırmak olduğunu söylüyor. Hersek, "Şirket içi uygulamalarını tüm çalışanların ulaşabileceği ortam ve şekillerde bulundurulması bunun ilk basamağı olabilir. Rekabet ortamını teşvik ederek şirket içi verimliliği artırmaya çalışırken bunun kişiler üzerindeki etkilerinin yakından takip edilmesi diğer bir basamak."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz