Mutsuzluk sendromu

Dünyada çalışanların yüzde 87’si Türkiye’de de yüzde 85’i iş yerinde mutsuz...

4 KASIM, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Mutsuzluk sendromu
“YETKİNLİKLER GÖREVLE UYUMLU OLMALI”
AYŞE ÖZTUNA BOZOKLAR ODGERS BERNDTSON TÜRKİYE YÖNETİCİ ORTAĞI
EKONOMİK BİR KARAR

Her işe alım yaptığınızda aynı zamanda ekonomik bir karar da veriyorsunuz. Çalışan bağlılığının ve memnuniyetinin iş sonuçlarına doğrudan doğruya yansıdığı; kârlılık, verimlilik, sürdürülebilir rekabet gücü üzerinde etkili olduğu açıkça görülüyor. Sadece bunlarla da sınırlı değil, mutlu çalışma ortamı müşteri sadakati ve çalışan devir hızı gibi temel kurumsal performans göstergelerini de yükseltiyor.
GÖNÜLDEN BAĞLILIĞIN SİHRİ
Sirkülasyonun yüksek olduğu kurumlarda kaybedilen satışlar, düşük verimlilik seviyesi, müşteri kayıpları gibi dolaylı maliyetler şirkete büyük zarar veriyor. Kurumların performansında önemli ölçüde etki yaratan faktör İngilizce ifadesiyle ‘engagement’, yani ‘gönülden bağlılık’tır. Bu da beraberinde yüksek motivasyonla çalışmak, işe iştahla sarılmak, işle büyümek, yenilenmek, işe görev tanımının ötesinde işe gönülden bağlı olmayı sağlıyor. Bu yaklaşımda belirsizlik ve değişim dönüşümün yoğun yaşandığı ortamlarda zorluklarla mücadele edebilme ve dayanıklı olmayı beraberinde getiriyor.

“BAĞLILIK ORANIMIZ ORTALAMANIN ÜSTÜNDE”
BENGÜ TUNÇLUDEMİR / PLADİS İNSAN KAYNAKLARI STRATEJİ VE ORGANİZASYONEL GELİŞİM DİREKTÖRÜ
SIK SIK İZİN ALMA

Mutsuz çalışanları etraflarına da mutsuzluk yaymalarından tanıyabilirsiniz. Bununla birlikte mutsuz çalışanlarda, sorumluluklarını en az düzeyde yapma, iş arkadaşlarından uzaklaşma, sık sık izin alma, sürekli memnuniyetsizlik halinde olma, enerjilerinin düşük ve görevlerini sürekli ihmal etme eğilimindeki tutum ve davranışları gözleyebilirsiniz.
MUTLULUĞU ÖLÇMÜYORUZ
Çalışan bağlılığı anketimizde doğrudan mutluluk oranımızı ölçmüyoruz. Bununla birlikte mutluluğun önemli göstergelerinden olan bağlılık (engagement) oranımız, Türkiye ortalamasının üzerinde. Dünyadaki yüksek performans şirketleri benchmark alıyoruz.
KRİTİK SÜREÇLER
Mutsuzluk eğilimi ile kişilik özellikleri arasında ilişki olduğu yönünde araştırmalar olduğunu söyleyebiliriz. Çalışanın ve kurumun beklentilerini doğru bilmek ve anlamak, çalışanın değerlerinin şirketimizin değerlerine ve iş yapma kültürüne uyumunu anlamak ileride ortaya çıkabilecek memnuniyetsizlikleri engellemek için kritik süreçler oluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.