Özür dileyen şirket dönemi

Artık “kusursuz şirket” dönemi sona erdi....

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Özür dileyen şirket dönemi


MEHMET NANE / TEKNOSA GENEL MUDURU
“PROFESYONEL ÖZÜR DİLEYİCİYİZ"
SEKTÖRDE İLKİZ

Bizim güçlü bir özür dileme kültürümüz var. Teknosa olarak özür dilemeyi sistematik hale getirmek için sektörümüzdeki ilk ISO1ÜÜÜ2 Müşteri İlişkileri Standardı’na girdik. Yaptığımız bir hata varsa nasıl ders çıkarılır, müşteri nasıl kazanılır standardını tüm Teknosa çapında kurduk. Yani biz profesyonel özür dileyiciyiz. Müşterimizden özür dilerken mutlaka samimi olunması gerektiğini düşünüyoruz.

ÖZÜR ŞABLONUMUZ VAR

Bize yazı yazarak ulaşan müşterimize yazılı ya da telefon açıp özür diler, hatamızı düzeltmeye çalışırız. Duruma göre ne gerekiyorsa bazen ürünü birebir değiştirmeye, tamir ettirmeye ya da tarafımızdan bedelinin geri ödenmesi yollarına gideriz. Özür dileme de diğer hizmetlerde olduğu gibi belli bir şablonumuz var. Çalışanlarımızdan da hata yaptıysak özür dilemeyi biliriz.

AGAH UĞUR/ BORUSAN HOLDİNG CEO
NET ÖZÜRÜMÜZ HEDEFİNE ULAŞTI'
ÖZÜR DİLEME KARARINI NASIL ALDIK?

Toplumumuzun en çok uzlaşı ihtiyacı içinde olduğu, hassas bir konuda neden olduğumuz baş örtüsüne ayrımcılık iddiasını taşıyan olaydan büyük üzüntü duyduk. 2011’in son günlerindeki bu iletişim krizi bizim için her bakımdan zorlu bir 5 gündü. Olay��n kamuoyuna yansıdığı ilk gün, birkaç saat içinde bu ayrımcılık iddiasını kabul etmediğimizi açıkladık. Grubumuzun 66 yıllık ilkelerini ve değerlerini hiçbir şekilde temsil etmeyen yanlış ifadeler yetkisiz de olsa şirket adına dile getirilmişti. Biz bu durumun kurumsal sorumluluğumuzu ortadan kaldırmadığı konusunda hemfikirdik. En kısa süre içinde kamuoyundan açık bir şekilde özür dileme kararı aldık.

“AMA”SIZ NET İFADELER KULLANDIK
Kurumsal yönetişim ilkelerimizin başında açıklık, samimiyet ve şeffaflık gelir. Kriz sürecini de bu anlayışla yönetmeye azami ölçüde gayret gösterdik. Vereceğimiz mesajın "ama, fakat, çünkü" gibi parantezler içermeyen, net ifadeler taşıması bizim için önem taşıyordu. “Borusan, Türk toplumunun tümüne inanmış, insanlarımıza hizmet ve ürün sunarak katma değer yaratmak için çalışan, hiçbir şekilde ayrımcılığa ve bağnazlığa izin vermeyen bir kurumdur. Ve bu tavrını koruyacaktır” mesajını verdik. Borusan'ı yansıtan bu net mesajımızın da hedefine ulaştığını düşünüyorum.

ÖZÜR YERİNİ BULDU
Kamuoyu ve tüm sosyal paydaşlarımızın Borusan’ın bu düşünceler içinde olmayacak bir grup olduğunu anladıklarını ve özür dileme noktasında samimiyetimizi takdir ettiklerini düşünüyorum. Basın toplantımızdaki mesajlar net ve değerlerimiz konusunda hiçbir şüpheye yer bırakmayacak derecede açıktı. Türk toplumuna ilettiğimiz mesajın yerini bulduğundan emindim. Açıklamamızın ardından sosyal medyada tartışmalar tamamen sona erdi. Çalışanlarımız, müşterilerimiz başta olmak üzere toplumun her kesiminden olumlu tepkiler aldık. Konunun satışlarımıza olumsuz etkisi olmadığı gibi Borusan’ı Borusan yapan değerleri yeniden ifade etme zemini bulduk.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz