Başarısızlıklarımı birer lütuf olarak görüyorum

Karen Dillon'ın Procter&Gamble'ın eski CEO'su A.G. Lafley ile zor yoldan alınan dersler hakkındaki röportajı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Başarısızlıklarımı birer lütuf olarak görüyorum

HBR: Siz yaygın bir şekilde yakın tarihimizin en başarılı CEO'larından biri gösteriliyorsunuz. Oysa yapılan hatalarda sizin de payınız oldu, değil mi?

-Lafley: Kesinlikle. Pek çok hata oldu. Bu başarısızlıklarda benim de kayda değer payım vardı. Ancak bir liderin hayal kırıklıklarını ve suçlamaları unutması, aslında ne olduğunu ve neden olduğunu anlaması gerekir. Daha da önemlisi ne dersler çıkardığınıza ve bir dahaki sefere neleri farklı yapacağınıza karar vermiş olmanızdır.

Yıllar içinde yaşadığınız başarısızlıklar sizi bir lider olarak nasıl etkiledi?

-Onların her biri benim büyümemin ve gelişmemin parçasıydı. Liderleri büyümekten ve gelişmekten alıkoyan en önemli neden nedir? Onlar uyum sağlamaktan vazgeçer, çevik olmayı unuturlar. Bu, Darwin'in teorisidir. Ders çıkarmaktan vazgeçtiğinizde, gelişmenizi de durdurursunuz büyümenizi de. Bu, bir liderin sonu demektir.

Liderler başarılardan da dersler çıkarabilir mi?
-Hayır. Şahsi deneyimlerime göre bizler başarısızlıklardan başarılara kıyasla çok daha fazla ders alıyoruz. Anlı şanlı politikacılara ve fevkalade başarılı spor takımlarına bir bakın. Onlar en büyük derslerini en korkunç başarısızlıklarından sonra almıştır. Aynısı herhangi bir türden lider için de geçerlidir. Tabii ki kesinlikle benim için de...

P&G'de başarısızlıklardan nasıl ders alındığına dair bir örnek verebilir misiniz?

-Febreze ve Swiffer gibi devasa başarılarımıza kıyasla Dryle isimli evde kuru temizleme ve Fit Fruit & Vegetable Wash gibi yeni ürün ve markalarımızdaki başarısızlıklarımızdan çok daha fazla şey öğrendik. Benim en beğendiklerimden biri ise P&G'nin 1980'lerde çamaşır suyu pazarına girme girişimidir. O dönem, renk attırmayan ve düşük sıcaklıkta kullanılabilecek bambaşka ve üstün bir ürünümüz vardı. Vibrant adında bir marka yaratmıştık. Ardından Maine Portland'da bir deneme sürüşü yapmıştık.

Neden Maine?
-Bu deneme pazarı, rakip Clorox'un genel merkezinin olduğu California, Oakland'den o kadar uzak bir yerdeydi ki orada radarın altında uçabileceğimizi düşünmüştük. Böylece başarılı olabileceğini zannettiğimiz bir lansmanla işe başladık. Mükemmel bir perakende dağıtımı, ayrıntılı bir örnekleme ve kuponlama ile yoğun TV reklamları... Bunların hepsi de yeni bir çamaşır suyu markasının ve daha iyi bir çamaşır suyu ürününün müşteri farkındalığını ve şansını artırmak için tasarlanmıştı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz