CEO-METRE ne diyor?

Dünyayı etkisi altına alan 2009 yılındaki krizden çıkışta her şirketin her sektörün performansı farklı bir trend izliyor

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
CEO-METRE  ne diyor?
“Bu yıl şubat ayında pazar kendi ritmini yakaladı ve yükselme eğilimine girdi. Bu yılın 550–600 bin seviyelerinde kapanacağını ve performansın 2009’dan daha iyi olacağını umuyoruz.”                           
İBRAHİM AYBAR / Renault Mais

“2010’a tedbirli bir iyimserlikle bakıyor ve beyaz eşya sektöründe yaklaşık yüzde 2 büyüme bekliyoruz. İnşaat sektörünün yavaş yavaş canlanmaya başlayacağını ve bu durumun ankastre satışlarını olumlu etkileyeceğini öngörüyoruz. 2009’daki gibi vergi indirimleri yapılmadığı takdirde, Türkiye ekonomisi de 2010’da yüzde 3,5’tan fazla büyümez.”
NORBERT KLEIN / BHS Ev Aletleri

 “Kapasite kullanım oranları ve imalat sanayi büyüme rakamları, kriz öncesine çok yakın olduğumuzu gösteriyor. Buralarda büyük gerileme olmazsa en geç 3’üncü çeyreğin sonunda kriz öncesi duruma gelmiş oluruz. 2009’da sektörümüzde krizden dolayı bir gerileme olmadı. 2010’da da bu temele dayalı büyüme devam ediyor. 2010’un kalan kısmında büyüme devam edecek. Yüzde 10’a yakın değer büyümesi öngörüyoruz.”
İZZET KARACA / Unilever Türkiye

“2010’nun ilk çeyreğinde önemli bir büyüme gerçekleşti. Fakat 2009’un ilk çeyreğinde ise yüzde 14,7 bir küçülme yaşamıştık. Büyümenin bu kadar yüksek olmasının temel sebebi baz etkisinden geliyor. Gerçek büyüme trendine baktığımız zaman önümüzde uzun bir yol var. Türkiye’nin ihracatı yavaş gidiyor ve gitmeye devam edecek. Sektörler arasında da farklar var. Lokomotif sektörler olan otomotiv, inşaat ve tekstil ağır gidiyor. Kısa vadede hızlı büyüme beklenmemeli. Türkiye bu yıl yüzde 5,5-6 civarında büyüme yakalayabilir.”
TUNCAY ÖZİLHAN / Anadolu Grubu

“Kriz öncesine kalıcı bir şekilde dönmek ve arada kaybolan 2-3 yılı telafi etmek, 2011 sonuna sarkacak. Şu anda sadece turizmde daha çabuk bir toparlanma yaşanıyor. Diğer iş kollarımızda 2008’i henüz yakalayamadık. Bunda dış etkenlerin rolü önemini koruyor.”
ERDAL AKSOY / Turcas Holding

“Sektör hacimsel büyüme ve aktif kalitesindeki düzelmeyle ilk 5 ayda 9,6 milyar TL kâr elde etti. Geçen yılın aynı döneminde bu rakam 8,3 milyar TL idi. Bu kâr rakamının gerçekleşmesinde yılın ilk yarısında sırasıyla yüzde 14 ve yüzde 8,2 artan toplam kredi ve mevduat hacmi ile 94 baz puan azalarak yüzde 4,5’ler düzeyine gerileyen takipteki alacak oranı büyük rol oynadı. Olumlu gelişmelerin ikinci yarıda devam etmemesi için önemli bir neden görünmüyor. Ancak düşük faiz oranları ve artan rekabetten dolayı yılın ilk yarısındaki kârlılığın korunması zor bir hedef olacak.”
ERGUN ÖZEN / Garanti Bankası

“2010 yılının ilk 6 ayında toptan satışlar 300 bin adedi aşarak, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 oranında yükseldi. 2009 yılının ilk 9 ayında 273 bin 357 adet olan binek ve hafif ticari araç pazar toplamı bu yıl aynı dönemde 1,79 oranında artış kaydetti. Toplam hafif ticari araç satışları ise aynı dönem için geçen yıla oranla yüzde 9,91 artarak 91 bin 950 adet olarak gerçekleşti. Ağır ticari araç pazarında bir önceki yılın aynı dönemine göre pazarda yüzde 21 oranında artış oldu. Biz bu seyrin 2010 yılı sonuna kadar süreceğini öngörüyoruz.”
ACLAN ACAR Doğuş Otomotiv

 “Havacılık ekonomisinin en önemli göstergesi yolcu sayısındaki artıştır. Bunun da dünya GDP’si (kişi başına düşen milli gelir) ile doğrudan bağlantısı var. Eğer dünya GDP’si 1 birim büyürse yolcu sayısında 1,5-2 katı artış gerçekleşiyor. Onun için TAV olarak kriz öncesine döndük diyebilirim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz