"CEO'nun 3 yeni şifresi"

Capital CEO Club üyesi ve yazar Pembe Candaner, David Rohlander’la Amerika’da yeni çıkan kitabı “CEO Şifresi” (The CEO Code) adlı kitabını ve onu bu kitabı yazmaya yönlendiren hayat deneyimlerini konuştuğu söyleşiden satırbaşları

20 NİSAN, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'nun 3 yeni şifresi
David Rohlander,eski bir savas pilotu ve profesyonel yönetici... Merrill Lynch gibi bir bankada broker olarak ise başlayıp üst düzey yöneticiliğe yükseldi. Bu dev bankanın danışma konseyinde rol aldı. Ernst&Young’ın ortaklarına koçluk yaptı.

Bugün ise tecrübelerinden yola çıkarak iş dünyasının liderlerine “hayatta kalmak ve yükselmek” için yol gösteren, etkin bir CEO olmanın sırlarını veren “CEO Şifresi” (The CEO Code) adlı bir kitap yazdı. Bir CEO’nun başarısını nasıl sürekli kılacağını kitabında; C-Communication (İletişim), E-Execution (Uygulama) ve O-Operations (Operasyonlar) olmak üzere 3 ana kod altında anlatıyor.

EO Şifresi” (The CEO Code) kitabının ABD’li yazarı David Rohlander, saymakla bitmeyen şaşırtıcı unvanlara sahip. Rohlahder, Vietnam’da savaşmış eski bir savaş pilotu, deneyimli bir CEO, girişimci, yazar, mentor ve konuşmacı...

Ünlü yönetim gurusu Peter Drucker’ın da öğrencilerinden olan Rohlander, kitabında CEO’nun şifresini 3 adımda çözüyor. Ona göre ilk adım olan “iletişim” (Communication) etkin bir CEO olabilmek için gerekli özellik ve yeteneklerin geliştirilebilmesi için bir temel sağlıyor. Yazar etkili iletişimin temel koşulları olan “güven, saygı ve empatiyi” başarı için olmazsa olmaz sayıyor:

“Empati kurmadan iletişim olmaz. Herkes bir şeyleri kendi bildiği kadarıyla yapıyor ve yapabileceğinin en iyisini yapmaya çalışıyor. Kendini onların yerine koymayı bilmelisin.” Rohlander’e göre ikinci şifre ise “uygulama” (Execution); “Nike’ın dediği gibi sadece yap. Yapacaksın ama ne yapacağın daha önemli” diyor. Yani ona göre bir CEO şirketinin ihtiyaçlarını ve işin önceliklerini belirleyip yazılı bir yol haritası çıkarmalı.

Ayrıca işi ilerletmesine engel olan alışkanlıklarına ket vurup, kendisini başarıya götüren tecrübeleri alışkanlık haline gelene kadar tekrarlamalı. Üçüncü şifreyi ise operasyonlar (Operations) olarak adlandırıyor. Burada ise etkin bir yönetim için doğru delegasyonun ve sorumluluklar karşılığında ödüllendirmenin önemine dikkat çekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz