CEO'nun yıllık planı

Dünyada başarılı CEO’ların çoğu zamanını günlük, haftalık ve hatta yıllık programlarla yönetiyor...

28 TEMMUZ, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'nun yıllık planı
Facebook’un kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg her yıl haftanın 50-60 saatini ofiste ve toplantılarda geçiriyor. Geri kalan zamanını ise okumaya ve topluma daha fazla nasıl hizmet edeceğini düşünmeye ayırıyor. Twitter CEO’su Jack Dorsey, haftalarını “her güne bir tema” şiarıyla planlıyor. Örneğin pazartesileri yönetime, salıları ürüne, çarşambaları pazarlama, iletişim ve büyümeye, perşembeleri yazılım geliştirme ve ortaklıklara, cumaları kurum kültürü ve işe alımlara, cumartesileri doğa yürüyüşüne ve pazarları bir sonraki haftayı planlamaya ayırıyor.
Aslında CEO’ların zamanlarını nasıl harcadıklarına dair bilimsel araştırmalar da mevcut. Harvard University, London School of Economics ve European University Institute işbirliğiyle 2011 yılında yapılan bir araştırmaya göre bir CEO vaktinin ortalama yüzde 60’ını iç/dış görüşmeler ve toplantılarda, yüzde 25’ini telefon konuşmalarında ve kamusal etkinliklerde, yüzde 15’ini ise yalnız çalışarak harcıyor. Buna göre CEO’lar 55 saatlik haftalık çalışma programlarının kabaca 18 saatini toplantılarda, 2 saatini telefon görüşmelerinde, 2 saatini konferans görüşmelerinde, 5 saatini iş yemeklerinde harcıyor. İş dışı aktivitelere bakıldığında da 2 saatlerini kamusal etkinliklerde, 6 saatlerini yalnız başına çalışarak, geri kalan 20 saatlerini ise seyahatte ya da egzersiz veya eşle öğle yemeği gibi kişisel aktivitelerde geçirdikleri görülüyor. Nissan, Renault CEO’su ve AvtoVaz Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Ghosn gibi bazı iş liderleri ise verimlilik adına yıllık programlarını çok önceden planlamayı seçiyor. Ghosn, üç ayrı ülkede bulunan üç şirketi zamanını bir yıl önceden planlaması sayesinde yönetebildiğini söylüyor. Ghosn, “Önümüzdeki 15 ay boyunca nerede olacağımı, ne yapıyor olacağımı tam olarak biliyorum. Sadece ben değil çalışanlarım da ne zaman Tokyo’da, ne zaman Paris’te ne zaman New York’ta olacağımı biliyor ve kendilerini ona göre organize ediyorlar” diyor.
ÖNCEDEN PLANLAYANLAR
Türkiye’de de Ghosn gibi zamanı çok önceden planlayan iş liderleri var. Aydınlı Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı, bu gruba iyi bir örnek. Kavurmacı, her yılın son 2 gününü bir sonraki yılın iş planlamasını yapmaya ayırıyor. Bu 2 günde; geçen yılın hedeflerinin ne kadarının gerçekleştirildiği, alınan toplantı kararları, seminer notları ve ajandalara düşülen notların üzerinden geçiyor. Sonrasında yeni yıl ajandasının ilk birkaç sayfasına, bu yıla sarkan konular ve üzerinden geçilen bilgilerin tetiklediği yeni proje ve fikirleri not alarak, yeni yılın aylık ya da haftalık stratejik planının girdilerini oluşturuyor. Kavurmacı, “Ayrıca, yıllık plan haricinde her ay sonunda gelecek ayın planı için 2 saatimizi, her haftanın planı için hafta başında 30 dakikamızı, her günün iş planı için ise gün başında 5 dakikamızı ayırarak, zaman yönetimini en iyi şekilde yapacak kurguyu tasarlamış oluyoruz” diyor. Arvato Telekomünikasyon CEO’su Soner Cesur da bir sonraki yılın ana gündemlerini bir önceki yıldan mutlaka belirliyor ve bu başlıkları önceliklerine göre dönemlere ayırıyor. Cesur, planlamayı aylık olarak yapıp ayın her haftası için kendine hedefler koyuyor ve gerçekleşmesini haftalık periyotlarda takip ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.