Değişim hızlanacak

Ünlü yönetim ve strateji gurusu, son kitabı “Macrowikinomics”de ele aldığı kavramları, şirketlerin yaşadığı değişimi anlattı.

1 EYLÜL, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Değişim hızlanacak

Açıklık herkesi; çalışanları, müşterileri, vatandaşları güçlendiren bir yaklaşım. Açık dünya özgürlük demek. Bilgi giderek daha fazla güç anlamına geliyor ve güç de yaygınlaşıyor.

DEĞİŞİMİ NE TETİKLİYOR?
Avrupa’da borç krizi var. Amerika ise çift dipli resesyon yaşıyor ve üstelik oradaki toparlanma da yavaş. İşsizlik yüksek, piyasalarda belirsizlik başrolü oynuyor. Bunların tek bir sebebi var; sanayi çağı nihayet sona eriyor. Artık modeli değiştirmemiz gerekiyor. Ancak bu sayede daha fazla ekonomik refah görürüz. Ben genellikle bir fütürist olarak adlandırılırım ama değilim. Bana göre gelecek öngörülebilir bir olgu değil. Ancak başarılabilecek, elde edilebilecek bir şeydir. Son kitabım “Macrowikinomics”de de bundan söz ediyorum. Benim manifestom ne yapılması gerektiği üzerine. Hükümetlerin, şirketlerin, bilimin, medyanın, sağlık ve eğitim sistemlerinin gelecek için yeni ilkeler edinmesi gerektiğini düşünüyorum. Bugün dünyanın her köşesinde bir demokrasi yaygarası kopuyor. Ancak atılan hiçbir adım işe yaramıyor. Avrupa’da, Amerika’da genç nesil belli değerlere sahip, bu değerleri önemsiyor ama kurumlara inanmıyor. Dolayısıyla yeniden inşa etmek gerekiyor. Sadece çalışma biçimlerimizi değil, yaşama, öğrenme, yaratma, birbirimize değer verme biçimlerimizi de yeniden inşa etmeliyiz. Bunun için de araç, kitlesel işbirliği. Bu işbirliği değişimin en büyük katalizörü. Hedefte bağlı bir gezegen yaratmak var ve bunun için de işbirliği, açıklık, paylaşma, bütünlük, dayanışma gibi ilkeler öne çıkıyor.

ŞİRKETLER NE YAPMALI?
Şirketler bu değişime ayak uydurabilmek için yapılarını, mimarilerini değiştirmeli. Dikey olarak yapılanmış şirketler, yerini yeni modellere bırakmalı. Şirketler birlikte üretim anlayışını geliştirmeli, networkler kurmalı.
Fikir agoraları yaratmalı. Açık platformlar oluşturmalı... Günümüz şirketleri müşterilerini, tedarikçilerini ya da potansiyel tüketicilerini de bu doğrultuda dönüştürmek zorunda. P&G, Amazon gibi başarılı şirketlerin yaptığı bu. Diğer yandan pazarlama ile ilgili hemen her şeyi değiştirmek gerekiyor. Pazarlamanın 4 kuralı ürün, fiyat, yer ve promosyon, bugün geçerli değil. Artık işbirliği platformları geliştirmek önemli. Yeni dünyanın işletim sistemi bloglar. Bloglar ve mikroblogging çağını sanayinin faydasına kullanmak gerekiyor. Son olarak şirketler kimliklerini yeniden düşünmeli. Bugün artık her zaman her yerde gözetlendiğimiz bir dünyada yaşıyoruz. Gerçek dünyada pek çok kimliğimiz var. Anne babayız, patronuz, çalışanız, vatandaşız, tüketiciyiz, katılımcıyız, gönüllüyüz... Bunların hepsi bir yere kadar kamusal alana işaret ediyor ama herbiri için devreye giren kontrol mekanizmalarımız var. Oysa yaygınlaşan radikal şeffaflık kavramı, tüm kimliklerimizi ve davranışlarımızı başkalarınca gözlemlenebilir hale getiriyor ve kontrolü kaybediyoruz. Bu kontrolü elde tutmak için sağlam bir sisteme ihtiyacımız var. Bu bir meydan okuma ama asıl önemli olan kimlik sorusunu doğru sorabilmek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.