Etkin büyüme formülleri

Philip Kotler ile global pazarlama stratejisti Milton Kotler, yeni kitaplarıyla büyümeye yeni bakışlarını, Türk şirketleriyle ilgili yorumlarını Capital’e anlattı.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Etkin büyüme formülleri

Milton Kotler ise yenilikçilik konusunda çok ön planda olmadığını düşündükleri Türk şirketlerine, büyümek için perakende ve hizmet sektörlerine odaklanmalarını, ihracatlarını genişletmelerini öneriyor. Dünyaca ünlü pazarlama gurusu Philip Kotler ile global pazarlama stratejisti Milton Kotler, yeni kitaplarıyla büyümeye yeni bakışlarını, Türk şirketleriyle ilgili yorumlarını Capital’e anlattı.

Capital: Yeni kitabınızda etkin bir büyüme için 8 yol öneriyorsunuz. Sizce bu yollar Türk şirketleri için ne anlama geliyor?
- Philip Kotler: Türkiye, 10 yılda çok önemli bir ekonomik büyüme kaydetti. Fakat şimdi uluslararası mali yönetimler, ticaret ve yatırım ortamı nedeniyle bu büyümenin sonuna gelindiği bir dönemle yüzleşiyor. Türkiye’nin 2011’de kaydettiği yüzde 8,2’lik büyüme, 2012 yılında yüzde 2,2’ye düştü. Bugün Amerika ve Avrupa ülkeleri ile aşağı yukarı aynı sıkıntılı koşullara sahip. Bizim kaleme aldığımız Kendi Büyüme Yöntemini Pazarla: Kazanmanın 8 Yolu kitabı, 2008 krizini takiben sıkıntılı döneme giren gelişmiş ekonomilerdeki şirketler için yazıldı. Bu çalışmayla şirketlere zorlu zamanlarda nasıl daha akıllı pazarlama yaparak büyüyebileceklerini göstermeye çalıştık. Bana göre kitap, Türk şirketleri için de oldukça anlamlı bir zamanda ortaya çıktı. Çünkü farklı sektörlerde faaliyet gösteren büyük, orta ve küçük ölçekli şirketleri de kapsıyor.

Capital: Türk şirketlerini bu yeni dönemde büyüme açısından başarılı görmüyor musunuz?
- P.K.: Açıkçası Türk şirketleri, 2010 ve 2011 yıllarında yani ekonomi büyürken çok akıllı hamlelerde bulundu. Fakat 2012 ve 2013 yılında ekonomideki büyüme hız keserken Türk şirketlerinin büyüme performansı çok da hoş görünmüyor. Kitap global ekonomi zayıflamaya devam ederken ve her bölgede kendine özgü sosyal düzensizlik ortaya çıkarken Türkiye’deki tüm şirketler için oldukça yararlı olabilir.

Capital: Bugünün yüksek rekabet ortamını göz önünde bulundurduğumuzda kitabınızda önerdiğiniz 8 büyüme yolundan hangisi şirketler için hayati öneme sahip?
- MILTON KOTLER: 8 yoldan hiçbiri stratejik öncelik taşımıyor. Şirketler, tüm bu yolları takip etmek zorunda. Her bir şirket, farklı bir rekabet koşulunda mücadele veriyor ve her birinin rekabette öne çıkacağı, kendine özgü güçlü yanları var. Bu nedenle şirketleri inceleyip, onların koşullarını net olarak görmedikten sonra hangi şirket için hangi yolun kritik öneme sahip olduğunu söylemek mümkün değil.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz