Etkin büyüme formülleri

Philip Kotler ile global pazarlama stratejisti Milton Kotler, yeni kitaplarıyla büyümeye yeni bakışlarını, Türk şirketleriyle ilgili yorumlarını Capital’e anlattı.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Etkin büyüme formülleri

Kotler kardeşlere göre büyümede etkin 8 yol
1- PAZAR PAYI OLUŞTUR: Rakiplerine oranla daha iyi bir performans ortaya koy ve pazar payını büyüt.
2- İSTEKLİ MÜŞTERİ VE PAYDAŞ GELİŞTİR: Marka fon’larını cezbet ve adanmış tedarik zincirleri yarat.
3-GÜÇLÜ MARKALAR YARAT: Kurumsal stratejiler İçin yaşayan bir platform görevi görecek markalar tasarla.
4- YENİ ÜRÜN, HİZMET VE DENEYİM GELİŞTİR: İnovasyon kültürü yarat. Yeni deneyimler ve teklifler oluştur.
5- ULUSLARARASI ALANDA GENİŞLE: Büyüme alanı olarak uluslararası makrove mikro pazarlarını belirle, başarılı girişler yap.
6- SATIN ALMA, BİRLEŞME, ORTAKLIK YAP: Birleşme, satın alma ve ortaklıklar aracılığıyla büyüme fırsatları bul.
7- İTİBAR İNŞA ET: Kamuoyundan ve paydaşlardan daha fazla destek ve saygı görmek İçin şirketin sosyal karakterini geliştir.
8- HÜKÜMET VE STK’LARLA ORTAKLIK: Dünyanın her tarafında hükümetlerin ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetler için başarılı teklifler ortaya koy.

DİKKAT ÇEKEN TÜRK ŞİRKETLERİ
EN BÜYÜK OYUNCULAR

Alabama Üniversitesi’nden Chad Hilton’a göre, Türkiye ekonomisinin en büyük oyuncuları çoğunlukla holding şirketleri. Bunlar da Sabancı Holding, Doğuş Grubu ve Koç Holding. Dolayısıyla bizim için bu şirketlerin tam olarak ne yaptığını tanımlamak zor. Grup şirketleri oldukları için işleri birçok sektöre dağılmış durumda.
ENKA VE BEKO’NUN GÜCÜ
Beyaz eşya alanında Beko’nun, uluslararası altyapı sektöründe ise Enka’nın adını duyuyoruz. Beko için inovasyon, büyümenin önemli bir itici gücü gibi görünüyor. Enka da Asya ve Afrika gibi gelişmekte olan pazarlarda altyapı, taahhüt işleriyle başarılı bir büyüme performansı ortaya koyuyor.
GÜNEY AFRİKA DİKKAT ÇEKİYOR
Bizim Hilton’un yorumuna tek eklememiz şu olabilir. Türkiye ve ekonomisine yön veren en büyük şirketler, mesajlarını dünyaya iletemiyor, kendilerini anlatamıyorlar. Türkiye, kendi yeni global şirketlerinin dinamosu, üreticisi olmak yerine hala Türk olmayan uluslararası şirketler için bir merkez olarak görülüyor. Güney Afrika, Türkiye’den daha fazla ilgi ve dikkat çekiyor. Peki neden? Bu sorunun yanıtını vermek gerekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz