İdealist şirket nasıl yaratılır?

İdealist şirket nasıl yaratılır? İdealist markaya dönüşmek isteyen şirketlere 5 temel kural...

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İdealist şirket nasıl yaratılır?


2- İDEALİN DOĞRULTUSUNDA BİR KÜLTÜR İNŞA ET
İdealinizle uyumlu bir organizasyon kültürü inşa edemezseniz, idealinizin gücünü yeterince harekete geçiremezsiniz. Kurum kültürünün kalbi ise insan kaynaklarıdır. İdealinizi hayata geçirmek, bunu müşterilerinize gerçekten yansıtmak istiyorsanız, insan kaynaklarını iyi yönetmelisiniz. İdealinize paralel biçimde işe alım yapmalı, eğitim vermelisiniz. Çalışanlarınızı yönetirken, terfi ettirirken ve ödüllendirirken marka idealiniz size ışık tutmalı. Pampers’ın öyküsü, yeni bir iş kültürünün nasıl oluşturulabileceğini gösteren çok canlı bir örnek. Pampers’da erkek egemenliği ve mühendislik bakış açısı hakimdi. Bu nedenle maalesef anneler ve bebeklerle ilgili bir işte çalışma tutkusu olan kişileri istihdam etmek için bir çaba gösterilmiyordu. Hatta kadın çalışanlar orada kalmak istemiyordu ve “iş değiştirme” oranı erkeklere kıyasla çok yüksekti. Bu nedenle işe, “Annelere bebeklerinin mutlu ve sağlıklı gelişim safhaları geçirebilmeleri için yardımcı olmayı kendine yeni ideal olarak seçmiş bir markaya dönüştürmek” hedefiyle başladık. Pampers’ın yeni kültür yolculuğu Ancak, marka idealini keşfettikten sonra kültür değişimini gerçekleştirmemiz gerekiyordu. Parça parça olmuş Pampers’ın kültürünü bir araya getirebilmek için birçok organizasyonel değişikliği yapmalıydık. Bu kültürü tekrar inşa edebilmek için en iyi, en parlak akılları birlikte çalışmaya, işbirliği yapmaya teşvik etmeliydik.
P&G’nin en iyi genel müdürlerinden biri olan Debra Henretta’yı Kuzey Amerika organizasyonunun başına geçirdik. Debra, müthiş bir pazarlama uzmanıydı ve üç çocuk annesiydi. Jane Wildman, müşteriyi anlama konusunda şirketteki en iyi genel müdürlerden biriydi ve global pazarlama başkanı olmayı kabul etti. Deb ve Jane, Pampers organizasyonunu, annelere, bebeklerinin gelişiminde destek veren bir partner olma
ideali doğrultusunda yeniden yapılandırdı. Pampers onların liderliğinde o güne dek ulaşamadığı, üstelik sürdürülebilir olan bir büyüme hızını yakaladı. Jane, büyük bir titizlikle taze bakış açısına sahip bir global franchise takımı kurdu. Bu takımın hedefi, global ölçeğin bilgi ve maliyet avantajını, yerel bakış açısı, yerel icra yeteneği ve yerel maliyetlerle buluşturmak, birleştirmekti. Jane, “Küçük ama inanılmaz yetenekli” olarak nitelediği takımıyla birlikte dünyanın her tarafına seyahat etti, çalışanların yanı sıra tüketicilerle de iletişim kurdular. Teknik ve ticari departmanlar arasındaki iletişimi artırmak üzere yeni bir yapı oluşturdular. Tasarımcılar, yeni yapıyla birlikte pazarlama ve üretim departmanındaki arkadaşlarıyla yakın çalışmaya başladı. Bu Pampers için bir dönüm noktası oldu. Nike’ın kendi kültürünü yansıtan kampüsünün olumlu etkilerini gördüğümde çok etkilenmiştim. Bundan Deb Henretta’ya bahsettiğimde Pampers’ın insan kaynaklarından sorumlu direktörü Dave Clark’ı ve pazarlama başkanı Jane Wildman’ı da Nike’ın kampüsüne gönderdi. Pampers’ın sadece kültürünü değil, ofisini de “anne dostu” bir ortama dönüştürmek üzere harekete geçtiler.
Yeni iş kültürü için atılan adımlar Şu anda Pampers ofisinde hamilelere özel park yerleri ve kreş var. Yeni ebeveynlere çeşitli hediyeler sunuluyor. Bunlar yatırdığımız her dolara değdi ve bize performans artışı olarak geri döndü. Çok başarılı işlere imza attık. Avrupa’da piyasaya sunduğumuz hassas ıslak bebek mendilleri büyük başarı kazandı. Daha evvel başarılı olamadığımız Çin pazarında anneleri tekrar dinledik ve yeni geliştirdiğimiz ürünlerle başarılı olduk. Marka idealimiz doğrultusunda güçlü bir kültüroluşturmak için durmaksızın çalıştık. Ancak bu çabaların ödülü inanılamayacak derecede büyük oldu...

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz