Dünyanın en saygın yönetim gurularından Peter Drucker, gerçek liderliği,
bir insanın profesyonel hayatında elde edeceği cilalı bir kariyer
değil, insan hayatının bütününü yönlendiren bir misyon olarak
tanımlıyor.
Aslında uzmanların çoğuna göre de liderlik insanları yönetmekten, bir
hedefin peşinde koşmaktan daha fazlasını içeriyor. Bugünün başarı
anlayışı liderin, sorumlu olduğu herkes için anlamlı bir hayatı
gerçekleştirmesi anlamına geliyor.
Dolayısıyla kurumların misyonu kadar, liderin hayattaki kişisel misyonu
ve tavrı da önemli... Capital de bu gerçekten yola çıkarak Türk
liderlerinin “kişisel misyon”larını ve bunların şirketlerine katkısını
araştırdı...
Öünümüzde şirketlerin misyonu kadar onlara liderlik edenlerin kişisel
misyonu da önem kazanmış durumda. Hatta bazı küresel dev şirketlerde
zaman zaman liderin misyonu kurumsal misyonun önüne bile geçebiliyor.
Örneğin Campbell Soup CEO’su Denise Morrison, şahsi misyonunu “Lider
gibi hizmet, dengeli yaşam ve farklılık yaratmak için etiğe uygun
davranış” olarak tanımlıyor.
Virgin Group kurucusu Richard Branson “Hayat yolunda eğlenmek ve
hatalarımdan ders çıkarmak” şeklinde özetliyor. Oprah Winfrey Network’ün
kurucusu Oprah Winfrey ise kişisel misyonunu, “Öğretmen olmak.
Öğrencilerime elimden geldiğince ilham verebilmek” olarak açıklıyor.
Türkiye’de de pek çok şirket lideri kişisel misyonları üzerine kafa
yoruyor. Üstelik çoğu uzmana göre onların hayata bakışları ve şahsi
prensipleri şirketlerinin başarısında da önemli rol oynuyor. Bu liderler
arasında MasterCard Güney Doğu Avrupa Genel Müdürü Mete Güney gibi,
“Hayat bir bisiklet yolculuğuna benzer.