"Yeniden yaratma taktikleri"

Şirketlerini yeniden yaratan liderlerin 10 sırrı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeniden yaratma taktikleri
JASON JENNINGS, dünyanın önde gelen yönetim danışmanlarından biri... Türkiye’de “Büyük Küçüğü Değil, Hızlı Yavaşı Yutar” adlı kitabı ile tanındı. Şimdi ise yeni ve farklı bir kitabıyla iş dünyasına yön vermeye hazırlanıyor. “Yeniden Yaratanlar: Sıra dışı Şirketler Radikal Değişimleri Nasıl Gerçekleştiriyor” (Reinventors: How Extraordinary Companies Pursue Radical Change) adlı bu kitapta, içinde bulunduğumuz dönemin en önemli sorunu düşük büyümeyle karşı karşıya olan şirketlere, kendilerini nasıl yeniden yaratabilecekleri konusunda önerilerde bulunuyor. “Yeniden yaratma” konusunda çok sayıda örneğin de yer aldığı kitapta, geleceğin iş dünyasında yer almak ve kârlı şekilde yoluna devam etmek isteyenler için kritik ipuçları da bulunuyor.

1- BÜYÜYEMİYORSANIZ BAHANE ÜRETMEYİN

Sağlıklı büyümeye erişmek ve sürdürmek günümüzde her işletmenin, her yöneticinin önündeki en büyük meydan okumadır... Hem sürekli hem kârlı büyüme hedefini tutturabilen işletmeler ise çok daha nadirdir. Bain and Company’nin yaptığı bir araştırmaya göre, her 10 işletmeden 9’u yatırım ve sermaye maliyetlerini bile kazanamadan başarısızlığa uğrayıp, sahneden kayboluyor. 1990’lı yıllarda yıllık yüzde 1,4 olan ortalama büyüme hızı, günümüzde çok daha düşük. “Think Big, Act Small” (Büyük Düşün, Küçük Hareket Et) adlı kitabım için Bain and Company Research ile birlikte 2 yıl boyunca dünya çapında 72 bin şirketi inceleyerek yaptığımız çalışma sonucunda arka arkaya 10 yıl boyunca iki basamaklı büyüme oranlarına ulaşabilen sadece 120 şirket saptayabilmiştik. Pek çok lider, düşük büyüme sendromunu alt edebilmek için radikal değişikliklere gitmek yerine, kötü performanslarını örtbas edebilmek amacıyla çeşitli bahanelerin ardına sığınmayı tercih ediyor. “Ekonomik koşullar kötü. Ekonomi iyiye gittiğinde biz de iyiye gideceğiz” gibi bahaneler uydurmanın bir faydası yok. Gerçek şu ki aslında resesyon zamanları da büyümek için harika zamanlardır. Dow Jones Sanayi Endeksi’ndeki şirketlerin yarısından fazlasının resesyon zamanları doğmuş veya bu zamanlarda ivme kazanmıştır. “Hızlı büyümek için çok büyüğüz” düşüncesi de doğru değil. Günümüzde büyük şirketler küçükleri değil, hızlılar yavaşı yutuyor. “İnsanlar değişmeye gönüllü değil veya değişemiyorlar. Bu nedenle şirketimiz büyüyemiyor” demek de büyük bir hata. Home Depot’un CEO’su şirketini yeniden yaratmak (reinvent) için yola çıktığında, onun farklı uygulamaları üst düzey yöneticiler tarafından hemen benimsenmedi. Kimileri onun değişim ekibinin bir parçası olmayı reddetti, hatta büyük başka şirketlere geçen ve oralarda iyi işler yapanlar da oldu. Ancak, Home Depot ve yöneticileri eninde sonunda değişti. Araştırmalar, şirketlerde sadece 5 kişiden 1’inin, yani çalışanların yüzde 20’sinin değişime direndiğini gösteriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz