Yüksek kolesterol alarmı

Şirketlerin yüzde 72’si “yüksek kolesterol” yani “değişime direnç” sorunuyla karşı karşıya...

1.06.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yüksek kolesterol alarmı

Aras, “Genelde stratejik ve geneli ilgilendiren kararlarda dirençle karşılaşabiliyoruz. Bu da biliyoruz ki korumacı yaklaşım ve güvende olma duygusuyla besleniyor. Bu durumları biz genelde tedavi etmekten ve birlikte yola devam etmekten yanayız” diyor. Sun Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk ise “Değişmeyeni değiştirmenin bir çözüm” olabileceğini düşünenlerden. Ünlütürk, “Bazen takımdaki kişiler lider olarak siz ne yaparsanız yapın değişime ayak uyduramaz, O zaman en son çözüm olarak bu insanlardan vazgeçmek gerekir. Çok umutsuz vakalar dışında, doğru yönlendirme ve motivasyonla insanları kazanmak mümkün” diye konuşuyor.

GÜÇ DENGESİ TEHLİKEDE
Şirketler uzunca bir süre değişiklik yapmayınca kaynaklar birimler arasında verimsiz dağıtılmaya başlar, Bu verimsiz dağılımla iyice güçlenen bazı birimler, zamanla önemlerini yitirse dahi, diğerlerine gerekli bilgileri ve kaynağı sağlamakta isteksiz davranır. Bağımsız hareket etmeye başlayan bu gruplar ne kadar güçlenirse işleri tekrar rayına oturtmak için daha dramatik organizasyonel değişiklikler yapmak gerekebilir. CEO anketine göre, “sağlama alınmış çıkarlar”, dünyada olduğu gibi Türkiye’deki şirketleri de tehdit ediyor, Katılımcıların neredeyse yüzde 40’ı şirketin kaynaklarından en çok etkili gruplar ve bireylerin faydalandığını belirtiyor, Yine katılanların yüzde 34’ü etkili grupların veya bireylerin karar verme sürecine sekte vurduğunu söylüyor.

ODE Yalıtım Başkanı Orhan Turan da şirketler büyüdükçe bazı kademelerin zorunlu hale gelmesinin yeni güç odakları ortaya çıkardığını ve kurumları hantallaştırdığını düşünüyor. Turan, bu tehlikeye karşı şirket içinde 4-5 kez değişikliğe gittiklerini ve bu değişikliklerden yüzde 30 büyüme gibi başarılı sonuçlar elde ettiklerini söylüyor, Şirketlerin “silkelenme” ihtiyacını 4-5 yıllık periyodlarla ortaya çıktığını söyleyen Turan, “Bence değişiklik işler iyi giderken yapılmalı. İşlerin çok kötüye gitmesini beklerseniz çok geç kalmış olursunuz” diyor.

Doğuş Otomotiv de 2000 yılından beri gerçekleştirdiği iki değişim süreciyle bu tehdide karşı önlemini almış. Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, “2000’li yılların başında tüm iş süreçlerini ve stratejik hedeflerimizi yeniden tanımladık. 2007’deki ikinci değişim sırasında ise maliyet ve kalite odaklı bir yönetim anlayışını tüm kadrolara intikal ettirdik. 2009’dan bu yana bu sürecin meyvelerini topluyoruz” diyor.

Gücü ekibe nasıl dengeli dağıttıklarını ise şöyle aktarıyor: “Çalışanlarımızın yaptığı işlerle ilgili yorumlarına, fikirlerine büyük önem veriyoruz. Her düzeydeki çalışana kendini geliştirme olanakları sunuyoruz. Onların fikirlerini dinliyoruz ve ödüllendiriyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz