3. dalganın liderleri

“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

1 KASIM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
3. dalganın liderleri

YouTube üzerinde yer alan Volkswagen Türkiye kanalı, Türkiye’de en çok izlenen otomotiv markası unvanına sahip. Volkswagen Facebook sayfamız bugün Türkiye’de en fazla takipçiye sahip otomobil markası ve en fazla takipçisi olan ikinci marka durumunda.”

YENİ KRAL İÇERİK
Bill Gates’in “İçerik kraldır” demesinin üzerinden tam 17 yıl geçti ama içeriğin saltanatı güçlenerek sürüyor. Hanley-Wood Business Media’nın araştırmasına göre üst düzey pazarlama yöneticilerinin yüzde 78’i, özel üretilmiş içeriklerin pazarlamanın geleceği olduğunu düşünüyor. Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini, içeriğin krallığının pazarlamayı nasıl dönüştürdüğünü şöyle anlatıyor:

“Daha önce vaktinin çoğunu Facebook ve Twitter’da geçirenler, artık Instagram ve YouTube gibi görsel ve video ağırlıklı sosyal ağlara daha fazla vakit ayırıyor. Dijital pazarlamada yeni trend animasyon video, Akıllı telefonların kullanım oranının artmasıyla mobil mecrada video izlenme oranları da hızlı bir şekilde yükseliyor. Bu gerçekle 2013’te dijital platformlarda video ile yapılan iletişim faaliyetlerinin, markalar açısından büyük bir değer sağlayacağı söylenebilir.” Tam da öyle oldu ve 2013’te Mey İçki’den Anadolu Efes’e, Coca-Cola’dan Mavi’ye sosyal medyada etkin şirketler videolarla pek çok tüketiciye ulaştı.

FİYATLANDIRMA KRİTİK
Fiyatlandırma, 2013’te yöneticilerin odaklandıkları bir diğer konuydu. Çünkü pek çok sektörde pazar, 2013 yılında daha da fiyata duyarlı bir yapıya büründü. Bu durum, pazarlama yöneticilerinin büyük bölümünü, hem rekabetçi konumlanabilecek bir doğru fiyatlamaya hem marka değerini korumaya yönelik düşünmeye itti. Marka danışmanı Hakan Senbir, “Çünkü ürün ve hizmetlerin birbirine benzediği ve ayrıştırıcı özelliklerinin azaldığı bir ortamda, fiyat rekabetine girmek zorunda olmak dünyanın her yerinde pazarlama yöneticilerinin kabusu” diyor.

2013 yılında fiyatlandırma stratejisini en iyi uygulayan pazarlama yöneticilerinden biri Migros Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Lütfi Rodoslu oldu. Rodoslu, Migros’un marka değerini nostaljik ürünler gibi yenilikçi kampanyalarla yükseltirken 365 gün süren indirim kampanyalarıyla fiyatlandırmada da rekabetçi olabileceğini gösterdi. TTNet Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Mert Başar da fiyatlandırmayı çok hassas şekilde kurguladı. Tüketicilere hayır diyemeyecekleri tekliflerle giderek kazananlar arasında yer aldı.

"SÜPER HEDEFLEME"
2013’ün en önemli pazarlama silahlarından biri de “süper hedefleme” de denen birebir iletişim. Pek çok öncü şirket, süper hedeflemeyle müşterileriyle birebir iletişime geçti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.