YouTube üzerinde yer alan Volkswagen
Türkiye kanalı, Türkiye’de en çok izlenen otomotiv markası unvanına
sahip. Volkswagen Facebook sayfamız bugün Türkiye’de en fazla takipçiye
sahip otomobil markası ve en fazla takipçisi olan ikinci marka
durumunda.”
YENİ KRAL İÇERİK
Bill Gates’in “İçerik
kraldır” demesinin üzerinden tam 17 yıl geçti ama içeriğin saltanatı
güçlenerek sürüyor. Hanley-Wood Business Media’nın araştırmasına göre
üst düzey pazarlama yöneticilerinin yüzde 78’i, özel üretilmiş
içeriklerin pazarlamanın geleceği olduğunu düşünüyor. Marmara
Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini,
içeriğin krallığının pazarlamayı nasıl dönüştürdüğünü şöyle anlatıyor:
“Daha
önce vaktinin çoğunu Facebook ve Twitter’da geçirenler, artık Instagram
ve YouTube gibi görsel ve video ağırlıklı sosyal ağlara daha fazla
vakit ayırıyor. Dijital pazarlamada yeni trend animasyon video, Akıllı
telefonların kullanım oranının artmasıyla mobil mecrada video izlenme
oranları da hızlı bir şekilde yükseliyor. Bu gerçekle 2013’te dijital
platformlarda video ile yapılan iletişim faaliyetlerinin, markalar
açısından büyük bir değer sağlayacağı söylenebilir.” Tam da öyle oldu ve
2013’te Mey İçki’den Anadolu Efes’e, Coca-Cola’dan Mavi’ye sosyal
medyada etkin şirketler videolarla pek çok tüketiciye ulaştı.
FİYATLANDIRMA KRİTİK
Fiyatlandırma,
2013’te yöneticilerin odaklandıkları bir diğer konuydu. Çünkü pek çok
sektörde pazar, 2013 yılında daha da fiyata duyarlı bir yapıya büründü.
Bu durum, pazarlama yöneticilerinin büyük bölümünü, hem rekabetçi
konumlanabilecek bir doğru fiyatlamaya hem marka değerini korumaya
yönelik düşünmeye itti. Marka danışmanı Hakan Senbir, “Çünkü ürün ve
hizmetlerin birbirine benzediği ve ayrıştırıcı özelliklerinin azaldığı
bir ortamda, fiyat rekabetine girmek zorunda olmak dünyanın her yerinde
pazarlama yöneticilerinin kabusu” diyor.
2013 yılında
fiyatlandırma stratejisini en iyi uygulayan pazarlama yöneticilerinden
biri Migros Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Lütfi
Rodoslu oldu. Rodoslu, Migros’un marka değerini nostaljik ürünler gibi
yenilikçi kampanyalarla yükseltirken 365 gün süren indirim
kampanyalarıyla fiyatlandırmada da rekabetçi olabileceğini gösterdi.
TTNet Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Mert Başar da fiyatlandırmayı çok
hassas şekilde kurguladı. Tüketicilere hayır diyemeyecekleri
tekliflerle giderek kazananlar arasında yer aldı.
"SÜPER HEDEFLEME"
2013’ün
en önemli pazarlama silahlarından biri de “süper hedefleme” de denen
birebir iletişim. Pek çok öncü şirket, süper hedeflemeyle müşterileriyle
birebir iletişime geçti.