3. dalganın liderleri

“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

28.03.2014 20:21:450
Paylaş Tweet Paylaş
3. dalganın liderleri

Bu gerçeğin farkında olan pazarlama yöneticileri de yeni dönemin ruhuna uygun pazarlama yaklaşımlarını devreye alıyor. Hiç kuşkusuz bu yaklaşımlara teknolojik gelişmeler doğrultusunda dijitalleşme eğiliminin artması öncülük ediyor. Artık pek çok pazarlamacı, dijital dünyayı etkin bir mecra olarak kullanıyor, bu kanallarla etkili iletişim kuruyor ve buradan elde ettikleri verilerle daha tüketici odaklı oluyor.

Capital’ın 13’üncü kez hazırladığı “Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” seçimine de işte bu gerçekler damgasını vurdu. Anket yoluyla yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre kazananların en önemli yetenekleri, kriz yönetimi, sosyal medya okuryazarlığı ve yeni döneme hızlı adaptasyon. İşte Türkiye’nin 25 pazarlama yöneticisi ve 2013’te pazarlamada yaşananlar...

PAZARLAMA 3.0 DÖNEMİ
“Son 60 yıl içinde pazarlama, ürün merkezli (Pazarlama 1.0) olmaktan tüketici merkezli (Pazarlama 2.0) olmaya yöneldi.Şirketlerin odak noktasını, ürünlerden tüketicilere ve insanlığın karşı karşıya kaldığı sorunlara doğru genişlettiğini görüyoruz.

Pazarlama 3.0, şirketlerin tüketici merkezli olmaktan insan merkezli olmaya doğru kaydığı ve kârlılığın kurumsal sorumlulukla dengelendiği aşamadır” diyen Philip Kotler yüzde 100 haklı çıktı. Turkcell, Unilever, Coca-Cola, Garanti Bankası, Mavi, Eti, Ülker, İş Bankası, Migros gibi büyük şirketler, “Pazarlama 3.0” aşamasına geçerek öncülerden oldu.

Odağına insanı alan yeni dönemin şirketlerinin pazarlama yöneticileri de verdikleri pazarlama mesajlarında iyi şirket olmayı, sürdürülebilirlik yaklaşımlarını öne çıkarıyor. Kriz yönetimi, itibar yönetimi, iyi bir şirket olmak, sosyal sorumluluk, duyarlı şirket gibi konular, ilk defa bu kadar sesli bir şekilde gündeme geliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz