3. dalganın liderleri

“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

28 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
3. dalganın liderleri

ANINDA PAZARLAMA
Amerika’nın en iyi 10 pazarlama gurusundan biri kabul edilen Scott Scratten, “Pazarlamayı bırakın, etkileşim yaratmaya başlayın” derken Unmarketing adlı kitabında, dikkatleri gerçek zamanlı pazarlamaya çekti.

Saniyede 600 Tweet’in atıldığı, 700 Facebook durum güncellemesinin yapıldığı ve 34 bin Google aramasının yapıldığı bir dünyada, pazarlama da artık gerçek zamanlı hale geldi. 2013’ün en iyi pazarlama yöneticileri de geleneksel kanalların dışındaki mecralarda da başarılı bir performans izleyerek yıldızlaştı.

Bu isimlerin özellikle sosyal medya üzerinden gerçekleştirdikleri proaktif iletişimler dikkat çekti. Tüketicilerle geliştirilen diyaloglar, ödül sistemleri, kampanyalar ile bu mecralardan toplanan her verinin anlık yönetimi fark yarattılar.

PepsiCo Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir, Algida Pazarlama Direktörü Leyal Eskin Yılmaz, Coca-Cola Türkiye Gazlı İçecekler Genel Müdürü Sedef Salıngan Şahin, Mavi Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, Volkswagen Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş, gerçek zamanlı pazarlamayı en iyi uygulayanlardan bazıları.

Örneğin Volkswagen Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş, bu kapsamda neler yaptıklarını şöyle anlatıyor: “24 saat kesintisiz iletişimi hedefleyen pazarlama aktiviteleri gerçekleştirdik. Google Plus+’ta takipçi olarak otomotivde 1’inci sırada, tüm markalar arasında 2’nci sıradayız.

YouTube üzerinde yer alan Volkswagen Türkiye kanalı, Türkiye’de en çok izlenen otomotiv markası unvanına sahip. Volkswagen Facebook sayfamız bugün Türkiye’de en fazla takipçiye sahip otomobil markası ve en fazla takipçisi olan ikinci marka durumunda.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.