44 şirketin yeni ürün stratejisi

Müşteri beklentileri sürekli değişiyor.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
44 şirketin yeni ürün stratejisi

CİRONUN YÜZDE 30'U 5 YILLIK ÜRÜNDEN
Her yıl satışlarımızın yüzde 30'unu 5 yıl içinde geliştirdiğimiz ürünlerden sağlama hedefimiz var. 3M, bu rakamı sürekli olarak paylaşır ve bu sayede ne kadar yenilikçi olduğunu ve rakiplerinden ne ölçüde farklılaştığını belirler. 111 senedir sürekli icat eden, yanlış yapmaktan korkmayan ve devamlı fikir üreterek bunları müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran ürün ve çözümlere dönüştüren bir şirketiz. Her yıl, ciromuzun yüzde 30'unun 5 yıl içinde geliştirilen yeni ürünlerden gelmesi, yeni ürün çıkarma hızımızın ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor.

İNOVASYON LİDERİ
3M, iş süreçlerinde yenilikçiliği odağına koyar ve buna göre yapılanır. Geçmişten bu yana hiç durmadan yenilikçi ürünler üreten 3M, bugün Apple ve Google'dan sonra dünyadaki 3 inovasyon liderinden biri durumunda. Uzun süreli yatırım stratejisi olan 3M, üretimin yanı sıra AR-GE çalışmalarına da hiç durmadan yatırım yapmaya devam ediyor. Türkiye'de büyük bir üretim üssü yatırımı yapıyoruz. 18 ay önce AR-GE departmanımızı kurduk. 3M Türkiye, çok genç bir organizasyon olmasına karşın pazara yeni ürün sunma konusunda oldukça yüksek potansiyele sahip.

10 BİN KİŞİ FİKİR ÜRETİYOR
3M olarak; onlarca sektöre yaratıcı çözümler sunuyoruz. Her yıl bütçemizin yaklaşık olarak yüzde 6'sını AR-GE'ye ayırıyoruz. 3M bünyesinde dünya genelinde 10 bin kişi, yeni fikirleri ortaya koymak için mesai harcıyor. Çalışanlar, mesailerinin yüzde 15'ini inandıkları projeler üzerinde çalışmaları için destekleniyor.

YENİ ÜRÜNDE HIZ ARTTI MI?
TALEP-ARZ İLİŞKİSİ

Kale Grubu Yapı Ürünleri Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı İhsan Karagöz, "Ürün sunma hızı çok önemli bir kriter. Seramik karo sektöründe yenileme hızı düşük olsa da yeni bina inşaatlarının fazla olması, talebi ve akabinde arzı doğuruyor” diyor.
YAŞAM SÜRESİ KISALDI
İstikbal Ürün Müdürü Fatih Mehmet Bozkurt, mobilyada moda kavramının ve tasarımın ön plana çıkmasıyla yeni ürünlerin her geçen gün öneminin arttığını söylüyor. Bozkurt, "Geçmişe göre değişim hızları artan mobilya grubunda ürünlerin yaşam süreleri de kısalıyor. Mobilyalar 5 yılda bir yenisiyle değiştiriliyor” diyor. İmaş Makine Genel Müdürü Tuncay Lamcı, "AR-GE yoğunluklu çalışma sistemine geçişimizle birlikte yeni ürün tasarım hızımız iki kat arttı” diye konuşuyor.
EN HIZLI OLMA YARIŞI
NG Kütahya Seramik Porselen Turizm A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ali Abacı, "Seramik bir moda. Buna bağlı olarak dünyada trendler hızla değişiyor. Her yıl ürün gamımıza eklenen ürün sayısı artıyor. Zamanı çok iyi kullanmak ve vaktinde yeni ürünleri sunmak çok önemli” diyor. Zyxel Türkiye Genel Müdürü Vefa Tarhan, "Müşterilerimizin ihtiyaçlarına kulak vererek ürünlerimize artı değer katıyor ve eğilimler çerçevesinde yeni ürünlerimizi en hızlı şekilde piyasaya sürüyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz