Dönüşümü tamamladık

Ernur Mutlu ile dönüşümü, otomotivde inovasyonu ve Ford Otosan’ın yenilikçilik kültürünü konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Dönüşümü tamamladık
Ford Otosan, Ford'un dünyadaki üç büyük AR-GE merkezinden biri. Şirket, Türkiye'nin ise özel sektördeki en büyük AR-GE organizasyonuna sahip. 1.240 kişilik AR-GE ordusuna sahip şirket, Ford'un ağır ticari ve hafif ticari araçlarda küresel AR-GE merkezi durumunda. Ford Otosan Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ernur Mutlu, bu başarının şirketin kuruluşundan itibaren yenilikçi olmasına bağlıyor. Mutlu, "Sanayi faaliyetlerimiz montaja dayalı üretimle başladı. Bugün AR-GE'ye dayalı üretim yapıyoruz. Ayrıca yerli motor geliştiren, üreten ve uluslararası anlaşmalarla lisans veren bir mühendislik şirketine dönüştük" diyor.

Türkiye’nin en köklü otomotiv şirketi olan Ford Otosan, kurulduğu yıllarda sadece Ford’un bayisiydi. Önce 1961 yılında montaja dayalı üretim yapan bir endüstri kuruluşu haline geldi. Daha sonra AR-GE’ye dayalı üretime geçti. Bugünse mühendislik faaliyetlerini lisans anlaşmalarıyla dünyaya ihraç ediyor. Ford Otosan Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ernur Mutlu, “Şirketin sürekliliğini ve gün geçtikçe büyümesini inovasyonlarımıza bağlayabiliriz. AR-GE faaliyetlerimizle bugün dünyanın önde gelen otomotiv şirketleri arasındayız. 4 farklı lokasyonda 10 bine yakın istihdama sahip Ford Otosan, Ford’un dünyadaki üç büyük AR-GE merkezinden biri. Türkiye’nin ise özel sektördeki en büyük AR-GE organizasyonuna sahibiz. ARGE ekibimiz 1.240 kişiden oluşuyor. Dizel motorlarda Ford’un en etkin AR-GE merkezi burası. Ağır ticari ve hafif ticari vasıtalarda Ford’un küresel AR-GE merkeziyiz” diyor.

Ford Otosan olarak gelecek teknolojileri üzerine önemli çalışmalar yürüttüklerini belirten Mutlu, üzerinde çalıştıkları temel alanların dizel motor teknolojileri ve tasarımı, ağır ticari ve hafif ticari araçlar olduğunu belirtiyor. Mutlu, “Şirketin kuruluşundan itibaren yenilikçiyiz. AR-GE’ye dayalı üretimin yanı sıra yerli motor geliştiren, üreten ve uluslararası anlaşmalarla lisans veren bir mühendislik şirketine dönüşümünü tamamladık” diye devam ediyor. Ford Otosan Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ernur Mutlu ile bu dönüşümü, otomotivde inovasyonu ve Ford Otosan’ın yenilikçilik kültürünü konuştuk:

Ford Otosan için inovasyonun önemi nedir? Kurum kültüründe inovasyon nasıl bir yer buluyor?
Ford Otosan’da her yerde, her aşamada, her süreçte inovasyon var. inovasyon olmazsa hiçbir şey değişmez, bu da fiziken mümkün değil. Yenilik olmadan da AR-GE olmaz. Şirketin kuruluşundan itibaren yenilikçiyiz. 50 yıldan fazla süredir AR-GE departmanımız varlığını sürdürüyor. Bu serüvenin içindeki kilometre taşları çok önemli. Ford Otosan’ın üretim çalışmaları her zaman ARGE ile iç içe oldu. Türkiye’nin ilk yerli otomobili Anadol, ilk yerli spor otomobili Anadol STC ve yine Türkiye’nin ilk yerli dizel motoru ERK’i Otosan üretti. Üretime başladığımız 1961 yılından bugüne faaliyetlerimiz AR-GE’ye dayalı olarak yürüdü.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz