En etkili 20 kampanya

Capital olarak markaların “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

22.10.2014 20:01:240
Paylaş Tweet Paylaş
En etkili 20 kampanya


Ermutlu, 2003-2004 yıllarında yayınlanan bu kampanyanın etkin sonuçlar ürettiğini belirtiyor ve “Ayraniç kampanyası markanın sadece hatırlanma oranını değil, pazardaki konumunu da yükseltti. 2002’de yüzde 29 olan pazar payımız 2004 yılında yüzde 32’ye çıktı” diye konuşuyor.

Transit Duygusallığı İle Etkiledi
Ford’un bugün en büyük etkiyi yaratan reklam kampanyası 2000 yılında Transit markası için yaptığı “Transit Türkiye’yi taşıyor” temalı reklam. Ford Pazarlama Müdürü Serhan Turfan, “Bu reklam gerek içeriği gerek müziği ile en çok hatırlanan reklam filmimiz oldu” diyor.

Ogilvy & Mather tarafından hazırlanan kampanya duygusal öğeler barındırıyor. Erzurum, Van, Kayseri, Ürgüp ve İstanbul’da çekilen reklam filminde, Türk insanının hayatında Ford Transit’in ne kadar önemli olduğu anlatılıyor.

Ford Transit dolmuş ile işine ulaşan insanlar, çocuklarını Transit servis aracı ile okullarına yollayan anneler, hastaneye Transit ambulans ile taşınan hastalar, sebze haline Transit pikap ile taşımacılık yapan köylüler de filmin ana karakterlerini oluşturuyor.

Tüm Türkiye’yi taşıyan bu aracın öyküsü duygusal öğelerle desteklenerek anlatılıyor. Ford Transit markasının Türkiye’de çok az markada gözlemlenebilecek bir güce sahip olduğunu belirten Turfan, bu gücün de markanın kullanıcısıyla kurduğu duygusal bağdan kaynaklandığını söylüyor.

Serhan Turfan, “Transit Türkiye’yi taşıyor” kampanyasının da bu açıdan başarılı olduğunu vurguluyor ve başarıyı nasıl ölçümlediklerini ise şöyle açıklıyor: “Araştırmalarda, kullanıcıların reklam filmlerindeki karakterlerin yerine nasıl kendilerini koyduklarını, Transit ile nasıl gurur duyduklarını hem sözlerinden hem vücut dillerinden okuyabiliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz