En etkili 20 kampanya

Capital olarak markaların “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

22 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En etkili 20 kampanya


Casus android, 2004 yılında taksi şoförlüğü yapmakta olan Veysel’in yerine geçer. Taksici Veysel ışınlanarak geleceğe kaçırılır. Sonrasında da androidin Vestel’i inceleme serüvenleri de bir dizi olarak başlar.

Sektörde Bir İlk Oldu
“Teknolojinin Türkçesi” isimli bu kampanya, 2004 yılında MARKA reklam ajansı tarafından Vestel için hazırlandı. Sektörde ilk defa yapılan bir uygulama ile reklamın yayınlanacağı saat ve kanallar tam sayfa gazete ilanı ile duyuruldu. Kampanya aynı gün aynı saatte tüm kanallarda yayınlandı.

Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama İletişim Müdürü Tuğba Yurtseveroğlu, kampanyanın elde ettiği başarı ve gördüğü ilgiyle bugüne kadar hatırlanma oranı ve etkinliği en yüksek reklam kampanyaları olduğunu söylüyor.

Marka Bilinirliği Arttı
Kampanyanın başarılı bulunan sonuçlarını da şöyle paylaşıyor: “Millward Brown’a yaptırdığımız araştırmaya göre daha önce yüzde 6 olan ilk akla gelen marka bilinirliğimiz, kampanya dönemi bitiminde yüzde 11’e çıktı. Kategori ortalaması yüzde 53 olan reklamın marka ile link kurma düzeyi ise kampanya sonunda yüzde 73 olarak ölçümlendi.

Beyaz eşyada daha önce yüzde 72 olan marka bilinirliğimiz yüzde 89, elektronik eşyada yüzde 66 olan bilinirliğimiz ise yüzde 82 oldu. Bütün bu sonuçların yanı sıra Millward Brown, kampanyanın iletişim hedefleri bakımından ‘olağanüstü başarılı’ olduğunu belirtti.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.