En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


İNOVASYON İLHAMI
İki ürün de piyasada beklendiğinden güçlü etki yaptı. Bazı perakende ortakları Velveeta’yı ürünlerin çok daha yüksek satış oranlarına sahip olduğu süt ürünleri reyonuna kaydırmaya başladı. Bu strateji yeni kullanımların ihtiyacına yönelik inovasyonlar serisine de ilham verdi.

100 MİLYON DOLAR SATIŞ
Kraft da müşterilerden Velveeta’nın kullanıldığı tarifler toplamaya başladı ve onları sadık tüketiciler arasında dolaşıma soktu. Yeni Velveeta ürünlerinin lansmanları 100 milyon dolardan fazla satış geliri getirdi. Kraft yöneticileri yıllardır ilk defa tutarlı bir büyüme stratejisi bulduklarını düşünüyor.

EDDIE YOON / THE CAMBRIDGE GROUP DİREKTÖRÜ
OFİS MALZEMESİNİN SÜPER MÜŞTERİ STRATEJİSİ
ORTALAMA 8 ZIMBA

Normalde tüketicilerin çoğunun bir ya da biri evde biri ofiste olmak üzere en fazla iki zımbası vardır. Ancak ofis malzemeleri satan bir şirketle yaptığımız çalışmada gördük ki ortalamada 8 zımbaya sahip bir zımba süper tüketicisi var. Bu tüketiciler diğer tüketicilerden daha fazla zımbalama işleme yapmıyor.

“DOĞRU” ZIMBA
Onların süper tüketiciliği diğerlerinden daha fazla organize olma ihtiyacından ileri geliyor. Bunlar içerik kadar, sunumun da önemli olduğuna inanıyor. Her zımbalama işlemi için doğru zımbaya sahip olmak istiyorlar. Farklı boyuttaki zımbaları farklı yerlerde-ofislerinde, mutfaklarında, arabalarında- bulunduruyorlar.

AKILLI BÜYÜME STRATEJİSİ
Genel kanı 8 zımbası olan birine 9 veya 10’uncu zımbayı satmanın zor olduğu yönünde olabilir. Ancak analizler gösteriyor ki süper tüketiciye bir tane daha zımba satmak, kırdığı ya da kaybettiği için zımba ihtiyacında olan normal tüketiciye ikame satışından daha akıllıca bir büyüme stratejisi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.