En iyiler ne yapacak?

Capital’in 17’nci kez gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırması, 2017’deki başarılı performanslarıyla dikkat çeken CMO’ları ortaya koyuyor...

6.02.2018 11:43:000
Paylaş Tweet Paylaş
En iyiler ne yapacak?

TURKCELL’İN YENİ HEDEFİ 

İsmail Bütün, Turkcell’in Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı’na Temmuz 2016’da başladı. O tarihten sonra şirketin pazarlama stratejisini gözden geçirdi ve hızlıca uygulamaya koydu. Bütün, “Son 2-2,5 yıllık strateji ve uygulamalarımıza baktığımızda teknoloji odaklı bir altyapı sağlayıcıdan, hizmet odaklı deneyim sağlayıcılığına doğru güçlü adımlar attığımızı göreceksiniz” diyor ve ekliyor: “Bu süre zarfında hem üçüncü çeyrek itibarıyla Türkiye entegre telekom pazar liderliğine ulaştık, hem de dünyada en hızlı büyüyen operatör olduk. Bu başarıda müşterilerimizin ihtiyaçlarını en doğru şekilde adresleyerek uygun çözümler sunmamız belirleyici oldu. Gelecek yıl da pazarlamada, müşterimizle aramızdaki bağı güçlendirme üzerine odaklanacağız. Küreselleşme hedefiyle sunduğumuz dijital ürün ve servislerle başka bir boyuta geçen bu ilişkide müşteri deneyimini de en üst seviyeye taşımak istiyoruz. Müşterilerimizi, dijital dünyadaki deneyimin yanı sıra yenilenen ve sayıları artan münhasır mağazalarımızda da bambaşka bir deneyimle buluşturacağız. Her markanın ihtiyacı ve hedef kitlesine göre mecra ağırlığı da değişiyor. Hiç TV’ye çıkmayacak işlerimiz olacağı gibi TV ağırlıklı işlerimiz de olacak. Dijital dünyanın ölçümleme ve etki anlamında daha anlamlı kriterler üretmesi lazım. Diğer mecralar da repertuarımızda hep olacak.” 

VODAFONE’DAN TAZELENEN İMAJ 

2017 yılında “Gelecek heyecan verici. Hazır mısın?” sloganıyla yeni marka konumlamasına giden Vodafone, odağına iyimserliği koyuyor. Bu yeni kimlik, markanın ve pazarlama ekibinin, en başarılılar listesindeki yerini sağlamlaştırmaya yetti. Vodafone Türkiye Bireysel İş Birimi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, ajandasında öne çıkacak yenilikleri şöyle özetliyor: “Vodafone markası 22 milyar dolarlık değeriyle dünyanın en çok tanınan, en değerli telekom markalarından biri. 2009’daki ‘Power to you’ sloganından bu yana ilk kez bu yıl marka kimliğinde büyük bir değişime giderek 36 ülkede birden marka konumlandırma stratejisini, sloganını ve görsel kimliğini yeniledi. Vodafone’un yeni marka konumlandırma stratejisi, gelecek hakkında iyimser olunması gerektiğine odaklanıyor. Müşterilerimizin ve toplumların başarısına destek olmayı hedefliyoruz.” İnovasyon konusuna verdikleri önemin ise süreceğini söyleyen Aksoy, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Başarımızın temelinde inovatif çözümler geliştirebilmemizin önemli payı bulunuyor. Öte yandan sabit ve mobil hizmetleri tek çatıda sunan ‘toplam telekomünikasyon şirketi’ olarak büyümemizi sürdürüyoruz. Dijitalleşmeyi Türkiye’nin tamamına taşıma vizyonumuz sürüyor.” 

YENİ AÇILIM DÖNEMİ

Pazarlama yöneticilerinin iş planlarında öne çıkan konulardan biri hizmet çeşitliliği. Bu yıl 14’üncü sırada olan Opet Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Timuçin Güler, bir akaryakıt markasının sektör dışı alanlarda da tanınmasını sağlayan etkili bir yönetici. Güler, önümüzdeki yıl istasyonlarda sundukları hizmet çeşidini artırmayı ve akaryakıt dışı faaliyetlerle ilgili gelir odaklı çalışmaları genişletmeyi planladıklarını söylüyor. Opet’in yeni dönemde ajandasına girecek diğer alanları şöyle sıralıyor: “İletişim tonumuzu ve metodolojimizi yeniden şekillendiriyoruz. Ajandamızda sadakat programları ve CRM öne çıkacak. Konvansiyonel yöntemlerden çok mobil üzerinden müşteri tanımaya odaklanıyoruz.” 

PEGASUS’UN 2018 PLANI 

Pazarlama dünyasının deneyimli yöneticilerinden Pegasus Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü, bu yıl da “en başarılı CMO’lar” listesinde… Dijital dönüşüm Pegasus için de yeni dönem pazarlama stratejisinin kilit noktası olacak. “2018’de daha kolay ve pratik bir seyahat deneyimi vermek için birçok yeni fonksiyonu devreye alacağız” diyen Onur Dedeköylü, en önemli adımları dijital platformlarda atacaklarını vurguluyor. Dedeköylü, takipte kalacağı konuları şöyle özetliyor: “Pegasus olarak dijitalleşmeye hep çok önem verdik. Bugün toplam satışımızın yaklaşık yüzde 20’si mobilden gerçekleşiyor. Toplam direkt dijital kanallarımızdan yaptığımız satış, toplam satışın yüzde 50’sini geçti. 2018 gündemimizde olacak dijital başlıklar, kullanıcı deneyiminde yenilikler yaratmak, pazarlama otomasyon araçları, gerçek zamanlı pazarlama, A/B testleriyle dönüşüm optimizasyonunda ilerlemeler olacak. Diğer odak alanımız ise yeni ek hizmetler. Şu anda koltuk seçimi, sınırsız değişiklik hakkı gibi 20’den fazla hizmet sunuyoruz. Bunlara yenilerini ekleyeceğiz.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz