Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz

Lale Saral Develioğlu, 2016’nın global sinerjilerin meyvelerini görecekleri bir yıl olacağını düşünüyor.

16 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz
* İnovatif ürünleriniz, tüketici beklentisinden mi kaynaklanıyor yoksa ürünle mi talep yaratıyorsunuz?
 Yıldız Holding’in dünya genelinde 24 Ar-Ge merkezi ve 300’ün üzerinde Ar-Ge çalışanı var. Bunun yanı sıra North Star kuluçka merkezimiz var. Bu kuluçka merkezinde daha ileriye dönük tüketici trendlerini takip ediyoruz. Bir de duyu analiz laboratuvarımız var. Burada ürünleri geliştirirken tüketicilerimiz gelebiliyor, birçok bilimsel metotlarla birlikte değerlendirebiliyoruz. Dolayısıyla ürün geliştirme süreci tüketiciyi tamamen içine alarak yapılıyor.
* Önümüzdeki yıl lansman planlarınızdan bahseder misiniz?
 2015’te özellikle satın almalar sonrasında global sinerjileri yaratmaya odaklandık. 2016 global sinerjilerin meyvelerini göreceğimiz bir yıl olacak. Dolayısıyla ana görevlerimizden bir tanesi global fırsatları Türkiye pazarına, Türkiye’deki markalarımızı da global fırsatlara açmak. Dolayısıyla önümüzdeki günlerde Türkiye pazarında bu global sinerjilerden ortaya çıkmış yeni ürünleri görebilirsiniz. Aynı şekilde Ülker markalarının da değişik coğrafyalarda değişik satış kanallarında fırsatlarını değerlendireceğiz. United Biscuits Avrupa, Doğu Afrika, Hindistan pazarlarında daha güçlü... Ülker ise Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Kazakistan ve Türk Cumhuriyetleri tarafında çok kuvvetli. Bunlar birbirleriyle çok örtüşen pazarlar dolayısıyla pazar anlamında da portföylerin birbirini tamamlama fırsatı var. Godiva büyüyor. Özellikle Avrupa ve Amerika’da güçlü bir markayken şimdi Ortadoğu, Çin ve Japonya’da çok hızlı bir büyüme ivmesinde. Özetle 2016 tüm bu global sinerjileri hem coğrafya hem kanallar bazında daha çok yaygınlaştıracağımız ve bu yenilikleri pazarlara getireceğimiz bir yıl olacak. 
* Son 1 yıl içinde atağa geçtiğiniz kategori var mı? 
 Genel anlamda baktığınızda çikolatalı ve kaplamalı Ülker’in ana kategorisi ve burada liderlik devam ediyor. Büyüme olarak özellikle kek kategorisinde çok yenilikçi ürünlerle son birkaç yılda ciddi pay kazandık. Olala Sufle’yi örnek verebilirim. Bunun gibi standart kek ürünleri arasında getirdiğimiz yenilikçi ürünlerle kekte çok hızlı bir pazar payı kazandık. Lider olduğunuz zaman bence kategoriden bağımsız size bir görev düşüyor. Rekabetle değil tüketiciyle çok yan yana olmak, dinlemek, beklentisini, değişik ortamdaki ihtiyaçlarını karşılamak, trendleri iyi anlamak ve hep bunu karşılayacak ürünlerle pazarı büyütmeye gayret etmek gerekiyor. Pazarı nereye götürebiliriz yaklaşımımız var. Bu da bizi hem daha inovatif hem daha başarılı yapıyor. Çünkü her adımınızda tüketiciyle birlikte yürüdüğünüz zaman daha başarılı oluyorsunuz. 
* Peki tüketici en çok hangi kategoriye daha fazla ilgi gösterecek? 
 Hibrid ürünlerden oluşan kategori artacak. Çikolatanın hala büyüyeceğini öngörüyoruz. Çünkü kişi başı tüketimi hala çok düşük. Kek de büyüyor. Biz hem kek hem dondurulmuş gıdada varız. Bunlar aslında ev kadınına ya da yalnız yaşayan birine evde kendi uğraşıp bir şeyler yapacağına ya da dışarıdan çok daha pahalıya sipariş edeceğine alternatif olarak çok daha pratik lezzetli ürünler sunuyor. Dondurulmuş gıda da aynı şekilde Türkiye’de kişi başı tüketim çok düşük ve biz de son yıllarda özellikle pizza, börek, tatlı gibi yenilikçi kategorilere girerek çok hızlı bir büyüme yakaladık. Yenilikçi ve evde kolay yapılmayan ürünler getirdik. Bu da büyümeyi çok destekledi. Kekte de paylaşımlık tüketimlere ne gibi yenilik katabiliriz diye baktığımızda bu yıl çok değişik yenilikçi ürün eklendi. Dilimli kekler gençler tarafından çok talep görüyor, çünkü açlığı bastırmak için ara öğün olarak tüketiliyor. Dolayısıyla kategorilerimizin hepsinde fırsat var. Bir de biz çok geniş kitlelere hitap ediyoruz. Çok uygun fiyatlı, her gün herkesin alabileceği, ürünlerimiz var. Bu da hayatın her gün içinde o olmamızı sağlıyor. 
* Ülker markaları için satın alma davranışı genellikle anlık mı oluyor? 
 Çok farklı kategorilerde varız. Bazıları anlık bazıları planlı... Atıştırmalık kategorisinde çok anlık da var ama öte yandan özellikle büyük marketlerdeki alışverişlerde anne evin alışverişini yaparken daha çok büyük ve toplu alışveriş yapıyor. Atıştırmalık büyük marketlerde ise daha çok planlı. Amacımız bugün planlı olmayan kategorileri de planlı hale getirebilmek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.