İdealist şirket nasıl yaratılır?

İdealist şirket nasıl yaratılır? İdealist markaya dönüşmek isteyen şirketlere 5 temel kural...

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İdealist şirket nasıl yaratılır?

İLK İDEALİN YENİDEN KEŞFİ
Pizza Hut'ın CEO'su Brian Niccol ve lider takımı şu gerçeğin farkına vardı: Çalışanların birçoğu Carney Kardeşler hakkında çok az şey bilmelerine rağmen adeta onların vizyonun ekosu olan şeyler söylüyordu. Bu araştırmalar sonucunda Pizza Hut, organizasyonunu kurumsal kültür mirası olan Carney Kardeşler'in marka idealini merkez alarak yeniden yapılandırmaya başladı. Tüm paydaşların fikirleri alınarak yeniden yapılanma planı hazırlandı.
DİNLEYEN KÜLTÜR BAŞARI GETİRDİ
Menü ve fiyat tarifesi basitleştirildi, restoranların görünümü ile konforu geliştirildi. Büyük bir indirim kampanyasıyla çok sayıda müşteri yeniden restoranlara çekildi. Bizim marka idealiyle ilgili tartışmaları başlatmamızdan 14 ay sonrasında karşımızda bambaşka bir iş vardı. Şirketin satışları iki haneli büyüme oranlarını yakalamış, çalışan sirkülasyonu ise tarihi düşük düzeylere gerilemişti.

MARKA İDEALİNİN İLETİŞİMİNDE BAŞARILI ŞİRKETLERİN 5 SIRRI
1- İLETİŞİM BÜYÜME İÇİN KRİTİK

İdeal odaklı iletişim, Stengel 50 şirketlerinin önceliğini oluşturur. ideallerinin iletişimine o kadar önem veriyorlar ki bunu liderin sorumluluğu olarak görüyorlar ve delege etmiyorlar. 1999 yılında Londra'da kurulan ve meyveli içecekler satan Innocent'te bu sorumluluk kurucularından Dan Germain'in sorumluluğuydu. Şirketin tüm iç ve dış iletişiminden o sorumluydu. Şirketin ilk kurulduğu günlerde muz biçimli bir telefondan müşterilerin şikayet ve beğenilerini bizzat dinliyordu.
2- KİŞİSEL İLİŞKİLER METAFORU
Nasıl kişisel ilişkilerde ve iletişimde güven, dürüstlük, sevgi, saygı, samimiyet, espri harika sonuçlar yaratıyorsa marka idealinin iletişiminde de aynı kural geçerlidir. Sattığı meyveli içeceklerin, gıdaların üzerine içeriğini ve faydalarını yazmayı ilke edinen Innocent, çalışanlarıyla, müşterileriyle ve tedarikçileriyle iletişime geçerken arkadaşlarıyla iletişime geçer gibi bir ton kullanıyordu. Dürüst, sevgi, saygı dolu yaklaşım onlarla olan ilişkisini zenginleştirip derinleştiriyordu.
3- İLETİŞİMİNİZİ TIPKI SADAKATİNİZ GİBİ ÖLÇÜN
Pampers bir zamanlar iletişimini sadece "emicilik” ve "kuruluk” kriterleri üzerinden ölçümlüyordu. Müşteriler markayı daha fazla emici ve daha fazla kuruluk sağlayan bir ürün olarak algıladıkça da marka yöneticileri kendilerini başarılı sayıyordu. Oysa markanın satışları, kârlılığı düşüyordu. Pampers, iletişimini ölçümleme kriterlerini değiştirmek üzere sıkı bir çalışma yaptı ve bunun üzerine marka idealini tekrar keşfetti. Tüm iletişimini "anne ve bebeklere sağlıklı ve mutlu bir gelişme ortamı sağlamak” üzerine kurgulayarak çok hızlı büyüyen bir markaya dönüştü.
4- NET, AZ VE ÖZ BİR USLUPLA İLETİŞİM PARTNERLERİNİZE REHBERLİK EDİN
Birlikte çalıştığınız pazarlama ekibine, reklam ajansına ve diğer iletişim partnerlerinize rehberlik ederken, onlara bir görev verirken çok net olun. Az ve öz biçimde istediklerinizi, bakış açınızı, standartlarınızı onlara anlatın.
5- İÇ VE DIŞ İLETİŞİM SİSTEMİNİZİ MAKSİMUM YARATICILIK, HIZ VE VERİMİLİLİK HEDEFİYLE TASARLAYIN
P&G'de gerçekleştirdiğimiz değişim ve dönüşüm hikayesi etkin marka ideallerinin, düşük maliyetli iletişim kampanyalarının mutlu ve hızlı takımlar tarafından gerçekleştirilebileceğini bana öğretti. Bu kuralı unutmayın.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz