Müşteri neler yarattı?

Müşterim ne ister? İşte tüm şirketlerin yanıtını aradığı, yanıtı da sürekli değişen büyük soru bu... Aslında müşterinin yeni talepleri sonsuza kadar bitmeyeceği için yenilik de inovasyon da hiç bitmeyecek.

18.05.2014 20:47:530
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri neler yarattı?

“Su filtreli süpürge modellerinde müşterinin en büyük şikayeti, ürününün iyi iş görmesine rağmen her temizlik sonrası yapmak zorunda kalınan hazne temizlik işleminin zahmetli oluşuydu.

Tozu suya çektiğiniz hazneyi temizlemek için kilitleme mekanizmalarını açmak, bir ev hanımı için gayet ağır olan üst gövdeyi kaldırmak, yine ağır olan hazneyi banyoya götürüp temizlemek gerekiyordu.

Bu bilgi doğrultusunda bu zahmeti minimuma indirmek için Bora serisi üzerinde çalışmaya başladık. 3 yıllık bir çalışma sonucunda Bora’yı tasarladık ve ürettik. Bu ürün de 3 yıldır tüm kategorilerde Türkiye'nin en çok satan süpürgesi olma başarısını gösterdi.

Tabii Bora başarılı oldu diye boş durmadık ve müşteriyi dinlemeye devam ettik. Bu serinin de yeni modellerini bu yıl içinde piyasaya süreceğiz.”

PERAKENDEDE SIRADIŞI İNOVASYONLAR
Perakende sektörünün yenilikçi şirketlerinden Metro Toptancı Market de yeni ürünler yaratırken müşterilerinden, tedarikçilerinden ve gözlemlerinden yararlanıyor. Şirketin genel müdürü Kubilay Erkan, müşterilerini dinlemeye özen gösterdiklerini, çünkü ürünü kullananların görüşlerinin çok değerli olduğunu düşünüyor.

Bu şekilde, her yıl en az 5-7 inovasyon gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Erkan, müşteriden esinlenerek ortaya çıkardıkları inovasyonları şöyle anlatıyor: “Kebapçılar ve sandviç firmaları için suyunu bırakmayan domates, son tüketiciler ve lüks restoranlar için lezzet garantili kavun, orijinal lezzet ve aroma arayan müşterilerimiz için coğrafi işaretli ürünleri sunuyoruz.

En taze yeşillik ve baharat çeşitleri için son ana kadar yaşayan ‘saksıda baharatlar’ ve ‘yaşayan marul çeşitleri’ geliştirdik.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz