Müşteri neler yarattı?

Müşterim ne ister? İşte tüm şirketlerin yanıtını aradığı, yanıtı da sürekli değişen büyük soru bu... Aslında müşterinin yeni talepleri sonsuza kadar bitmeyeceği için yenilik de inovasyon da hiç bitmeyecek.

18 MAYIS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri neler yarattı?
Günümüzde pek çok şirket müşterilerin farklı istek ve beklentilerine hitap eden yeni ürünler yaratarak rakiplerinin önüne geçiyor ve pazardan daha büyük pay almaya çalışıyor. Tüketicilerini AR-GE ve tasarım çalışmalarının merkezine alan bu şirketler, onları daha iyi anlamak, ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek için pazar araştırmaları, fokus grup çalışmaları ve ev ziyaretleri yapıyorlar.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
İşte müşteriden ilham alarak yaşama değer katan inovasyonlar yaratan 36 şirket ve müşteri desteğiyle yarattıkları yeni ürün ve hizmetler. Arçelik, Çinli tüketicilerin /\ pirinci buzdolabında J. Arakladıklarını görünce Çin pazarına özel pirinci ideal koşullarda saklama bölmesi olan no-frost buzdolabını geliştirdi.

Ürün bu özelliği sayesinde, Çin Elektrikli Ev Aletleri Araştırma Enstitüsü tarafından ‘yenilikçi ürün’ ödülüne layık görüldü. Çoğu zaman en başarılı yeni ürünler, karşılanmamış ve hatta kimi zaman dile getirilmeyen tüketici gereksinimlerinden doğuyor.

Sadece Arçelik, 3M ya da Vitra değil inovasyon yeteneği güçlü pek çok şirket müşterilerini dinleyerek hatta bunun bir adım ötesine geçip müşterinin fark etmediği ihtiyaçlarını anlayarak kazanıyor. Bunlar kimi zaman yeni bir ürüne, kimi zaman bir üründe yeniliğe ya da yeni bir iş sürecine dönüşebiliyor.

Şirketler bu süreçte birebir görüşmelerin yanı sıra fokus grup, atölye çalışması, ev ziyaretleri gibi farklı metodolojiler de kullanıyor. İşte müşterilerinden ilham alarak yenilik yapan 36 şirket.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz