Rekabet gücümüzü inovasyonla artıracağız

Eczacıbaşı Topluluğu İnovasyon Koordinatörü Ata Selçuk, grup içinde inovasyonun önemini,anlattı.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Rekabet gücümüzü inovasyonla artıracağız


"YILDA 15 BİN ÖNERİ GELİYOR"
150 ÇALIŞAN

Eczacıbaşı Topluluğu'nda başta Yapı Ürünleri Grubu VitrA İnovasyon Merkezi olmak üzere farklı kuruluşlarımızda AR-GE, ÜR-GE ve inovasyon alanlarında yaklaşık 150 çalışanımız bulunuyor. Üniversitelerle birlikte yürüttüğümüz projelerde bu 150 arkadaşımızla birlikte çalışan çok daha fazla sayıda araştırma görevlisi de gücümüze güç katıyor.
İKİ GRUPLU YAPI
İnovasyon konusundaki çalışmalarımız “teknoloji odaklı" ve “pazar odaklı" olmak üzere iki ana grupta toplanıyor. Pazar odaklı çalışmalarımız, müşterinin ihtiyacının belirlenmesi ve müşteri iç görüşünün alınmasıyla başlıyor. Yapılan geliştirmeler sonunda ortaya çıkan prototipler yine müşterilerimizin deneyerek geri bildirim verdikleri “beta-test" çalışmalarının ardından son haline getirilerek pazara sunuluyor.
NE ZAMAN PAZARA ÇIKIYOR?
Diğer taraftan teknoloji odaklı çalışmalarımızda, AR-GE ve ÜR-GE bölümlerinde çalışan arkadaşlarımız, yaptıkları teknolojik taramalar sonucunda geliştirdikleri ürün prototiplerini pazarlama ve satış bölümlerindeki arkadaşlarımızla birlikte değerlendiriyor. Pazar potansiyelinin pozitif olması durumunda yine müşteri testlerine tabi tuttuktan sonra geliştirilen ürünler pazara sunuluyor.
YÜZDE 15’İ DEĞERLENDİRİLİYOR
İNOCİNO adını verdiğimiz öneri ve proje değerlendirme sistemimize, yılda yaklaşık 15 bin öneri geliyor. Bu önerilerin yine yaklaşık yüzde 15'i proje ve değerlendirme aşamasına geçiyor. Bu oran yeni ürün geliştirme teorisinde yer alan oranlarla da örtüşüyor.

"İNOVASYONA ÖNEMLİ BİR BÜTÇE AYIRIYORUZ"
İHTİYACA PARALEL

İnovasyon bütçesi, grupta şirketler düzeyinde hazırlanıyor. İnovasyon için ayrılan bütçe, şirketlerin içinde bulundukları sektörlere ve ihtiyaçlarına paralel olarak farklılık gösterebiliyor. Örneğin yapı ürünleri grubu genelinde yıllık 30 milyon TL düzeyinde bir bütçe, inovasyon çalışmaları için ayırıyor. Bununla birlikte öneri ve proje değerlendirme sistemiz İNOCİNO'da proje aşamasına geçmiş fikirlere gerektiğinde başlangıcından uygulamasına kadar geçen her aşamasındaki giderleri karşılamak üzere 30 bin TL'ye kadar finansman desteği sağlıyoruz.
TOHUM SERMAYESİ
Tohum sermayesi olarak adlandırabileceğimiz bu destek fonu için de inovasyon koordinatörlüğü bütçesinde önemli bir yer ayırıyoruz. İnovasyon kültürünün yayılması için yürütülen iletişim ve fikirden lansmana, uygulamaya kadar yürütülen metodoloji çalışmalarını desteklemek için de önemli bir bütçe ayırıyoruz.

"DEĞER İNOVASYONUNU BENİMSİYORUZ"
ODAKTA MÜŞTERİ VAR

İnovasyon çalışmalarımızın odağında, müşterilerimiz ve tüketicilerimiz yer alıyor. İnovasyonda başarıyı yakalayabilmek için müşterilerimizin beklentilerinin önünde, ancak değerlerine uygun ürün ve hizmetler üretmeye odaklanarak farklılık yaratmayı amaçlıyor, müşteriye değer yaratma prensibinden yola çıkarak “değer inovasyonu" yaklaşımını benimsiyoruz. Bunun için müşterilerimizle birlikte çok daha fazla zaman geçirerek onları daha iyi gözlemlemeye, geliştirdikleri alışkanlık ve davranış kalıplarını tam olarak anlayamaya çalışıyoruz.
MÜŞTERİ GÖZÜYLE BAKMAK
İnovasyon çalışmalarımızın hedefinde, yalnızca “ürün ve hizmet inovasyonu" değil aynı zamanda “iş modeli inovasyonu" da yer alıyor. İş modeli inovasyonunu mevcut iş yapış şeklimizi dışarıdan, müşteri gözüyle bakarak geliştirip müşterilerimizi memnun edecek ve bize kendi işimizi yeni baştan yaratma fırsatı verecek bir diğer inovasyon modeli olarak ele alıyoruz.
RADİKAL İNOVASYON
İnovasyon çalışmalarımızda radikal inovasyon, artımsal inovasyon dengesini gözetiyoruz. Rekabet avantajı sağlayarak var olan işimizi sürdürebilmek ve yeni fırsatları ortaya çıkarmak için hiç bitmeyen küçük, artımsal inovasyonlara dönük çalışmalar gerçekleştirirken radikal inovasyonu getirecek yatırımlar da yapıyoruz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz