"Rekabet gücümüzü inovasyonla artıracağız"

Eczacıbaşı Topluluğu İnovasyon Koordinatörü Ata Selçuk, grup içinde inovasyonun önemini,anlattı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Rekabet gücümüzü inovasyonla artıracağız
Eczacıbaşı Holding, son yıllarda inovasyona verdiği önemle dikkat çekiyor. Eczacıbaşı Topluluğu İnovasyon Koordinatörü Ata Selçuk, hedeflerinin topluluğun sürdürülebilir rekabet gücünü inovasyon çalışmalarıyla artırmak olduğunu söylüyor. İnovasyonun hiç bitmeyen bir yolculuk olduğunu anlatan Selçuk, "Bu yolculuğun bize bugün ve gelecekte sağlayacağı en önemli katkı, topluluğumuzu inovasyona dayalı sürdürülebilir küresel rekabet gücü olan bir konuma getirmesi olacak" diye konuşuyor.

Eczacıbaşı Topluluğu İnovasyon Koordinatörü Ata Selçuk, Türkiye’nin doğrudan CEO’ya rapor veren ilk inovasyon yöneticisi. 2009 yılında bu pozisyona gelen Selçuk, grupta en üst düzeyde inovasyon yönetiminin koordinasyonunu sağlamakla sorumlu. Topluluk olarak inovasyonu hiç bitmeyecek bir yolculuk olarak gördüklerini anlatan Selçuk, “Bugün faaliyet gösterdiğimiz alanlarda Türkiye’nin lideri, dünyanın önde gelen şirketleri arasındaki yerimizi yaratıcılığa ve yenilikçiliğe dayalı farklılaşma yaklaşımımız sayesinde elde ettiğimizi söyleyebiliriz” diyor.

İnovasyon çalışmalarının odağında müşterileriyle tüketicilerin yer aldığını söyleyen Selçuk, “İnovasyonda başarıyı yakalayabilmek için müşterilerimizin beklentilerinin önünde, ancak değerlerine uygun ürün ve hizmetler üretmeye odaklanarak, farklılık yaratmayı amaçlıyoruz. Müşteriye değer yaratma prensibinden yola çıkarak ‘değer inovasyonu’ yaklaşımını benimsiyoruz. Bunun için müşterilerimizle çok daha fazla zaman geçirerek onları daha iyi gözlemlemeye, geliştirdikleri alışkanlık ve davranış kalıplarını tam olarak anlayamaya çalışıyoruz” diye konuşuyor. Eczacıbaşı’nın inovasyonda hedefi, topluluğun sürdürülebilir rekabet gücünü inovasyon çalışmalarıyla artırmak. Selçuk bu noktada da “İnovasyon yolculuğunun bize bugün ve gelecekte sağlayacağı en önemli katkı, topluluğumuzu inovasyona dayalı sürdürülebilir küresel rekabet gücü olan bir konuma getirmesi olacak. Bu doğrultuda inovasyon kültürünün yayılımına dönük yürüttüğümüz çalışmalar, inovasyonu tüm kuruluşlarımızda bir iş yapış şekli haline gelene değin sürecek” diyor. Eczacıbaşı Topluluğu İnovasyon Koordinatörü Ata Selçuk, grup içinde inovasyonun önemini, şirketler için nasıl bir değer yarattığını ve gelecekte inovasyonla hangi noktaya gelmek istediklerini şöyle anlattı:

Eczacıbaşı Topluluğu için inovasyonun önemi nedir? Kurum kültüründe inovasyon nasıl bir yer oluyor?
Şirketlerin farklılaşmalarını ve rekabet güçlerini artırmak kârlı sürdürülebilirlik büyümelerini sağlayacak tek şey inovasyon Özellikle markalı batı ürünleriyle ucuz doğu ürünleri arasında sıkışan Türk şirketleri açısından inovasyon, mutlak bir zorunluluk halini almış durumda. Topluluk kuruluşlarımız için de durum bundan farklı değil. İçinde bulunduğumuz rekabet ortamında, büyüme hedefimize ulaşabilmek için sürekli yenilik peşinde olmamız gerektiğini biliyor, planladığımız büyümede itici güç olarak değerlendirdiğimiz inovasyona stratejik önceliklerimiz arasında yer veriyoruz. Bu doğrultuda inovasyonun içselleştirilmesi, kurum kültürü ve iş yapış şekli haline gelmesinin önemi tüm kuruluşlarımızda kabul görüyor. İnovasyon ölçümlenebilir hedeflerle yalnız kuruluşlarımızın değil çalışanlarımızın da kritik performans hedefleri arasında yer alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz