Daha gidecek yol var
Her ne kadar Türkiye'de birçok marka pazarlamasında shopper marketing'i yaygın kullansa da uzmanlar kullanım düzeyini yeterli görmüyor. Özellikle shopper marketing'in promosyon aracı olarak görülmesinin yanlış olduğunu ifade ediyorlar. Türkiye'de bu yöntemin sadece mağaza deneyimi olarak algılanması ise yapılan en büyük hatalardan biri. Dünyada shopper marketing ürünün adının geçebileceği her türlü mekan kullanılarak hayata geçiriliyor. Türkiye'de ise şirketler genellikle marketleri ve bakkalları bu yöntemi kullanmak için tercih ediyor. Yalman ve Yalman İletişim Hizmetleri'nin yönetim kurulu başkanı ve Koç Üniversitesi öğretim görevlisi Semih Yalman da bu noktaya değiniyor. "Shopper marketing deyince sadece mekan düşünülüyor. Halbuki mekan kavramı artık relatif. Sokak, web, AVM, hatta reyon, benzinci, büfe de olabilir. Aracınız ile ışıkta beklerken bile size bir ürün deneyimi yaşatılabilir. Özellikle sinemayı neden kullanmazlar hiç anlamadım" diyor.