"10 kez daha etkili büyüme mümkün mü?"

Yuri van Geest ile hem Startup’lar için hızlı büyümenin yollarını hem geleneksel şirketlerin kurtuluş reçetelerini konuştuk.

15 KASIM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
10 kez daha etkili büyüme mümkün mü?
Türkiye’de de dünyada da startup’ların sayısı çığ gibi artıyor. Bunlardan bazıları ise çok kısa sürede hızla büyüyor hatta köklü rakiplerine açık ara fark atıyor. Peki “geometrik büyüyen organizasyonlar” (exponential organizations) olarak adlandırılan ve büyümesi günden güne, yıldan yıla hızlanan bu şirketleri diğerlerinden ayıran özellikleri ne?

Geleneksel, lineer organizasyonların bunların karşısında hayatta kalma şansı var mı? Dünyada çok fazla ilgi gören “Exponential Organizations” adlı kitabın yazarlarından fütürist YURI VAN GEEST, tüm bu soruları yanıtladı. Geest yeni dönemin yükselen yaklaşımını anlattı ve şirketlere önerilerde bulundu.   

S&P 500 şirketlerinin ortalama ömrü 1920’lerden bu yana 67 yıldan 15 yıla indi. Fortune 500 şirketlerinin yüzde 40’ı 10 yıl sonra olmayacak.” Bu iddialı sözler son zamanların çok ilgi gören “Exponential Organizations (Geometrik Büyüyen Organizasyonlar) adlı kitaptan... Son 5 yılın hızla büyüyen 100 önemli” startup’ını inceleyen kitaba göre bu tip organizasyonlar aynı sektördeki geleneksel olanlardan 10 kat daha iyi performans gösteriyor.

“Exponential Organizations” kitabının yazarlarından Yuri van Geest’e son dönemde hızla büyüyen bu geometrik organizasyonların sırrını sorduk. Mobil teknolojiler, biyoteknoloji ve gelecek trendleri konusunda uzmanlaşan Geest, yeni teknolojileri işe adapte etmenin, inovasyonun ve yalın (lean) startup metoduyla yola çıkmanın en önemli etkenler olduğu görüşünde. Geometrik büyümenin yeni bir yönetim anlayışı gerektirdiğini de söyleyen Geest, şöyle devam ediyor:

“Bu organizasyonlarda liderlik daha farklıdır. Geleneksel strateji ölmüştür. Liderlik, çalışanları yönetmekten daha çok onları yetkilendirmektir. Çalışanlar gittikçe daha fazla inisiyatif alır, takım oyuncusu haline gelir ve girişimci gibi davranır. Tüm bu gelişmelerin sonucunda organizasyonlar aşağıdan yukarıya, yukarıdan aşağıya, hiyerarşikten network bazlıya, merkeziden dağınığa, kapalıdan da açık olmaya doğru gider.”

ING Bank Türkiye’nin inovasyon üzerine kurulu yeni dönem stratejisini açıkladığı özel toplantının ana konuşmacısı olarak Türkiye’ye gelen Geest ile hem Startup’lar için hızlı büyümenin yollarını hem geleneksel şirketlerin kurtuluş reçetelerini konuştuk. İşte kısaca bir GEO (EXO) olmanın yolları:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz