"Bir şirketin kaderi nasıl değişti?"

Alp Şenbay, mağazalaşma hikayelerini ve sonrasında lojistikten perakendeye, pazarlamadan insan kaynaklarına kadar iş süreçlerinde yaptıkları değişimi anlattı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Bir şirketin kaderi nasıl değişti?
Flormar, 4 yıl öncesine kadar sadece kozmetik üreticisiydi. 2008'de azalan satış kanallarına çözüm bulmak için strateji değiştirip perakendeci oldu. Büyük AVM'lerde, ünlü caddelerde kendi mağazalarını açtı. Tüm iş süreçlerini, yönetimini buna göre değiştirdi. Sonuç ise mükemmel... Cirosu 120 milyon dolara, pazar payı ise yüzde 30'a çıktı. Büyüme hızı yüzde 15'ten yüzde 50'ye yükseldi. Mağazalaşma sayesinde dünyanın en büyük ilk 100 kozmetik şirketi arasına girdiklerini söyleyen şirketin yönetim kurulu üyesi ALP ŞENBAY, "Açıkçası 4 yıl içinde bu kadar büyüyeceğimizi biz de tahmin etmiyorduk. Hedefimiz kozmetikte Estee Lauder gibi dünyanın en büyük aile şirketi olmak" diyor. Flormar'ı tanımayan yoktur. 40 yıldır kozmetik sektörün içinde olan şirket, son 4 yılda oje markasından Türkiye'nin en büyük kozmetik perakendecisine dönüştü. Bunu da güçlü olduğu üretimin yanına hiç bilmediği mağazacılığı ekleyerek yaptı. 2008'de perakendeciliğe geçişi sağlayan stratejik karar beraberinde baş döndürücü büyümeyi getirdi. Bundan 4 yıl önce, yani 2008'de 40 milyon dolar olan ciro 2011'de 120 milyon dolara yükseldi. Büyüme hızı yüzde 20'den yüzde 50'ye çıktı. Flormar'ın okullarda case study olarak okutulacak başarı hikayesinin arkasında ise yenilikçilik ile ikinci kuşağın babalarını geçme hırsı var. Flormar'ın 35 yaşındaki yönetim kurulu üyesi Alp Şenbay, "Hep içimde babamı geçme arzusu vardı" diyor ve ekliyor: "Bana göre başarımızın esas nedeni yenilikçi olmamız. Ayrıca mağazalaşmak ve ihracat kısa sürede büyümemizi sağladı." Şenbay, 4 yıl önce başlattıkları mağazalaşmanın büyüme ve markaya katma değer yaratma konusunda ciddi katkı yaptığını söylüyor. "Perakendeye girdikten sonra hedeflerimizi aştık. Bu kadar hızlı büyümeyi biz bile tahmin etmiyorduk" diyen Şenbay'a göre mağazacılığın en önemli katkısı katma değer yaratma konusunda oldu.Şenbay'ın verdiği örnek çarpıcı: "Bugün bir ojemiz 1 lira 75 kuruşa satılırken mağazalarımızdaki sepet ağırlığı 25 TL. Mağazalarımıza gelen her tüketici yanında 3-4 tane renkli kozmetik veya parfüm alarak çıkıyor. Bu da bizim için inanılmaz bir katma değer yaratıyor." Flormar'ın 35 yaşındaki Yönetim Kurulu Üyesi Alp Şenbay, mağazalaşma hikayelerini ve sonrasında lojistikten perakendeye, pazarlamadan insan kaynaklarına kadar iş süreçlerinde yaptıkları değişimi anlattı:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz