CEO'ların büyük veri formülü

Devasa boyutlara ulaşan veri tsunamisini doğru yönetmek için CEO’lar da yoğun çaba içinde...

11 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'ların büyük veri formülü
Defacto,12 yıl önce kurulmasına rağmen rakiplerini sollayarak Türkiye’nin en büyük ikinci hazır giyim markası oldu. 1 milyar 180 milyon TL ciroya ulaşan markanın genel müdürü İhsan Ateş, veriyi doğru analiz edip hızlı aksiyona dönüştürdüklerini söylüyor. Ateş, “Rakamlarla moda yapıyoruz. Kararlarımızı müşteri araştırmalarına ve verilerine dayandırıyoruz” diyor. Sadece o değil, Galata Business Angels’ın başkanı Emre Kurttepeli de en önemli prensibinin verilerle karar almak olduğunu belirtiyor. Kurttepeli, “İş hayatımda en önemli prensibim ‘bence’ kelimesini kullanmamak ve mevcut veriler doğrultusunda kararlar almak” diyor. Bugün pek çok CEO ve iş insanı tıpkı Ateş ve Kurttepeli gibi şirketini verilerle yönetmenin peşinde… PwC’nin 1.300’ün üzerinde CEO ile görüşerek hazırladığı Küresel CEO Araştırması’na göre CEO’ların yüzde 80’i şirketleri açısından en önemli unsur olarak veri madenciliğini ve analizini görüyor. Veriyi doğru yönetip aksiyona dönüştürenler rekabette öne geçiyor. CEO’lar da her gün devasa boyutlara ulaşan veriyi toplamak ve doğru işlemek için yoğun çaba içinde. Bu uğurda milyonlarca doları harcamaktan kaçınmayıp şirket içinde veri yönetimi için ayrı departman kuruyorlar. Ofislerindeki dev ekranlardan ve akıllı telefonlarından veriyi anlık takip ediyorlar.
30 KAT DAHA FAZLA
Dünyada üretilen veri miktarı, her geçen gün devasa boyutlarda artıyor. Forrester Research’ün yaptığı bir araştırmaya göre 2006-2012 arasında global verinin toplam hacmi 10 kat artarak 2012’de 2,5 zetabayta ulaştı. 3 yıl öncesiyle bugün karşılaştırıldığında veri hacmindeki muazzam artış devam ediyor. 2014’te tüm dünyada toplanan verinin bir önceki yılkinin 2 katına ulaştığını söyleyen Peppers & Rogers Group Direktörü Yavuz Tunç, “Bugün 5 yıl önceye göre ortalama 30 kat daha fazla veri tutuluyor” diyor. Rakamlar da artan veri trafiğinin kanıtı. Bir günde 500 milyon tweet gönderiliyor. Facebook’ta 4,3 milyar gönderi paylaşılıyor. Radacati Group’a göre 2015’te her gün 205 milyar e-posta gönderildi. 2019’da ise bu rakamın yüzde 20 artarak günde 246 milyara ulaşması bekleniyor. Dünyada üretilen veri miktarının her yıl kabaca ikiye katlandığına dikkat çeken IDC, 2020’de ulaşılacak toplam veri miktarının 44 zetabayta ulaşacağını öngörüyor. Bu verinin ekonomik değeri ise 125 milyar dolar olarak tahmin ediliyor. Veri hacmindeki bu artış, bütün bu verilerden anlamlı sonuçlar çıkarılmasını sağlayacak yatırımları da tetikliyor. IDC, büyük veri pazarının 2017’de 32,4 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağını öngörüyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.