Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10.08.2014 22:49:570
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


4.karar: Dijital girişimleri çeşitlendirmeli mi yoksa mevcut yatırımları 2’ye mi katlamalı?
Dijital fırsatlar ve meydan okumalar pıtırak gibi çoğaldıkça nerelere para yatırılacağına karar vermek liderler için giderek daha sancılı hale geliyor. Çeşitlendirme riskleri azaltır. Bu yüzden çoğu şirket, binlerce çiçek açmasına izin vermeye ayartılır.

Ancak sıklıkla bu küçük girişimler, ne kadar inovasyoncu olursa olsun ya hayatta kalabilecek kadar fonlama bulamaz ya da kolaylıkla rakipleri tarafından taklit edilir. Bundan kaçınmanın bir yolu da tıpkı bir özel varlık fonuymuş gibi düşünerek birden fazla girişimin tohumunu atmak ama çabucak ivmelenemeyenleri anında tırpanlayacak ve gerçekten bozuculuk potansiyeli olanları finanse edecek kadar disiplinli olmaktan geçer.

Merck’in 500 milyon dolarlık bir meblağı yöneten Global Sağlık İnovasyon Fonu, 2010 yılından bu yana tıbbi bilişimde konumlanmış ve tıbbın yanı sıra diğer alanlarda da uzmanlaşmış 20’den fazla yeni kurulmuş teknoloji şirketine yatırım yapıyor ve müstakbel adaylar aramaya da devam ediyor. BMW ve Deutsche Telekom gibi diğer şirketler ise yeni kurulmuş dijital teknoloji şirketlerini finanse etmek için birimler oluşturuyor.

Bir alternatif de bir alandaki yatırımları 2’ye katlamaktır ki bu piyasa değeri devasa olan endüstriler için doğru bir stratejidir. Avrupalı bir banka, kendi süreçlerinin sadece yüzde 5’ini ama maliyet tabanının neredeyse yarısını oluşturacak şekilde dijital yatırımlarını, 6’sı bir ev satın almak üzerine olan 12 müşteri karar verme yolculuğu temelinde, yeniden odaklandırdı.

(6) Önde gelen global bir ilaç firması, ilaç rejimlerine karşı bağlılık oranlarını artırmak için sağlık sigortacılarıyla birlikte verileri tek bir havuzda toplayacak dijital girişimlere ciddi miktarda yatırım yaptı. O aynı zamanda bu verilerden klinik deneyler için doğru hastaları tanımlıyor ve böylece daha hızlı ilaç geliştirmek için de faydalanıyor. Tüm bunların yanı sıra tedavi sonuçlarını takip etmek için hastaları monitörlerle giyilebilir cihazlar kullanmaya teşvik eden programlara da yatırım yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz