Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Dijitalleşmeyle ilgili işlevsel ve bölgesel sorunlarla başa çıkmak zorunluluğuyla yüzleşen bazı şirketler, artık yeni bir rol yaratıyor: Dijital işlerden sorumlu başkan yar-dımcısı-CDO (veya eşdeğeri), dijital ajandaya odaklanılmasını sağlamak için dijital bir akıl setine sahip dışarıdan bir yetenekten faydalanmanın orta yolu.

İyi performans gösteren ABD’li bir eczacılık ve perakende zinciri, 6 yıl önce kendisine dijital ve pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı (doğrudan CEO’ya rapor verecek şekilde) olarak lider bir teknoloji şirketinin üst düzey bir yöneticisini seçmişti.

Bu kadın liderin çabaları arasında halen tekbir alanda hizmet veren bir numaralı web sitesi drugstore.com’un satın alınması da vardı. Bu satın alma operasyonu Walgreen’in beceri setinin kalitesini artırdı ve drugstore.com kendi dijital altyapısını, her geçen gün bu şirketin mevcut sitesi olan walgreens.com ile daha fazla paylaşıyor.

Dijital ajanda oluşturmak için dijital işlerden sorumlu başkan yardımcılarına bel bağlamanın birtakım sorunları (araya nifak sokma) vardır. Onlardan bir CEO’da olması gereken stratejik uzunluğa ve derinliğe sahip olmayan bazıları, mesela pazarlama veya sosyal medya gibi çok daha dar bir odak uğruna büyük resmi feda edebilir.

Diğerleri ise bölüm başkanları gibi çalışarak sağlam dijital stratejilerle yola çıkan ancak uygulama için işlevsel birimlerden destek alacak kadar etkili veya otoriter olamayan işlerin tüm kâr zarar sorumluluğunu üstlenebilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.