Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10.08.2014 22:49:570
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


6- Global arz ve talebi yakınsatmak
Dijital teknolojiler hiçbir sınır tanımıyor ve müşterinin standartlaştırılmış bir deneyim talebi, global şirketler üzerindeki sunumların tek tipleştirilmesi baskısını artırıyor. Örneğin B2C arenasında çok sayıda ABD’li tüketici, yeni modalar için İngiltere’deki e-alışverişe alışıktır. Onlar artık sınırlar arası çalışan ödeme sistemleri, global dağıtım ve tek tip bir müşteri deneyimi ümit eder hale geldi.

Bankacılıktan telekomünikasyona kadar B2B piyasasındaki kurumsal alıcılar, kendi tedarikçileri üzerinde sınırlar arası standartlaştırılmış hizmetler sunması, onları diğer sunumlarla entegre etmesi ve alıcı şirketlerin global iş süreçlerine kolaylıkla bağlanabilmesi konularındaki baskılarını artırıyor.

Global bir banka, 20 ülkede birden çalışan ve nelerin farklı ulusal veya ürünsel temas noktaları olduğunu içinde barındıran tek bir web sitesi yaratarak kendi sunumlarıyla büyük müşterilerinin sınırsızlık stratejilerini aynı hizaya getirmeyi başardı.

ABD’li bir teknoloji şirketi ise büyük müşterilerinden her birine, onların zorunlulukları hakkında çok daha iyi öngörülere sahip olmasını sağlayan ve aynı zamanda müşterilerine de global fiyatlarla bileşenlerin nerelerde mevcut olduğuyla ilgili entegre bir bakış açısı sunan özel birer portal veriyor.

7- Durmadan evrimleşen iş modelleri, hem de çok daha büyük bir hızda
Dijitalleşme, tek varış noktalı bir seyahat değildir. Bunun tipik bir örneği ise iş modelinin kasetler ve CD’ler (ve ardından MP3’ler) satmaktan Spotify’ınki gibi abonelik modellerine doğru değiştiği müzik endüstrisidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz