Gelecek öngörüsü zorlaştı

Eskiden iş insanları, 10-15 yıl sonrasına yönelik projeksiyonları rahatlıkla yapıyor, genellikle de tahminler tutuyordu.

22.09.2016 12:00:590
Paylaş Tweet Paylaş
Gelecek öngörüsü zorlaştı
NEVZAT AYDIN / YEMEKSEPETİ CEO'SU
“3 YIL SONRASINI ÖNGÖREBİLİYORUZ”
KAÇ YILI PLANLIYOR?

Bizimki kadar dengelerin her an değiştiği bir sektörde ufkumuz 3 yıl. En fazla 3 yıl sonrasını düşünüp, planlayabiliyoruz. İleriyi öngörebilmek için projeksiyon yaparken en fazla siyasi ve makro ekonomik risklerden kaynaklanan durumları öngörebilmek beni zorluyor. En son aylık planlama yaptım. Her ay önümüzdeki 36 aylık planları güncelliyoruz. Uzun vadeli projeksiyon yaptığımızda bunu çok az revize etmek gerekiyor.
AZ REVİZYON
En önemlisi yeni kullanıcı sayısı, kullanıcıların sipariş verme sıklığı, ortalama paket tutarı, komisyon oranı ve komisyon dışı gelirleri tahmin etmek. Bunları tahmin ettikten sonra çok az revize etmek gerekiyor. Yeni kullanıcı sayısı, kullanıcıların sipariş verme sıklığı, ortalama paket tutarı, komisyon oranı ve komisyon dışı gelirleri doğru tahmin edebildiğiniz takdirde yüzde 1-2 hatayla 3 yıl sonrasını kestirebilmek mümkün. 

SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU / ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
"2023'E KADAR TAHMİN EDİYORUM"
UZUN VADE

Planlarımızı uzun vadeli yapıyoruz. Planların projeksiyon haline getirilmesi ve projeksiyonların uygulamada eksiklerinin ya da sorunlarının yaşanması kendi iradeniz dışında gelişen olaylar nedeniyle oluyor.
YÜKSEK TEMPO
2023 yılına kendimizi hedeflemiş bir firmayız. Hem yurtiçinde hem yurtdışında marka bilinirliğimizi ve pazar payımızı artırmak konusunda çok yüksek bir tempoyla çalışıyoruz. 10 yıllık ve 5 yıllık projeksiyonlarımız var. Ayrıca yıllık planlamalarımız var; bunların her ikisinin de önemli olduğunu düşünüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz