Kötü alışkanlık nasıl yenilir?

Hiç gazetelerin neden bu kadar büyük kağıda basıldığını ya da tüm otellerde neden bir resepsiyon olduğunu merak ettiniz mi?

18.06.2018 15:44:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kötü alışkanlık nasıl yenilir?


SİZİN RALLİ ARABANIZ HANGİSİ

HAYATINIZI ZORLAŞTIRIN
Şirketler doğal olarak işlerini rutinleştirmeye çalışır. Mesela bir tüp bebek kliniği sıradan bir hasta için standart protokolü uyguladığında her çalışan ne yapması gerektiğini bilir. Bu da işleri hızlandırır, verimi artırır ve güvenilirliği çoğaltır. Ancak inovasyon yapmak istiyorsanız bu rutini kırmalı ve yeni iş yapma şekilleri bulmaya çalışmalısınız. Başka bir deyişle hayatınızı kendiniz zorlaştırmalısınız. Zor hastaları kabul eden tüp bebek klinikleri yeni denemeler yapıp, ulaştığı sonuçları sistematik olarak düzenleyerek performanslarını artırdı.
OTOMOTİVİN ARAYIŞI Bazı şirketler özellikle kendileri hayatlarını zorlaştırır. Mesela bazı otomotiv şirketlerinin ralli takımları vardır. Ford, Subaru ve Mercedes gibi şirketler bu yarışlara sadece reklam amacıyla değil, arabalarını zor koşullarda denemek için de girerler. Bu yarışlar şirketlere inovasyon şansı verir. Kullandığımız arabalardaki birçok teknoloji, fren sistemleri, vites kutuları hep rallilerde geliştirilmiştir. Bazı projelerin kendileri kârlı değildir ama size deney yapma ve yeni çözümler bulma şansı verir. Kendinizi böyle bir durumda bulursanız hayatınızı zorlaştırmanın size getireceği faydaları aklınıza getirin ve “Benim ralli arabam hangisi” diye sorun.



DEĞİŞİM İÇİN MALİYETLERİN BÜYÜMESİNİ BEKLEMEYİN

ŞEMAYI DEĞİŞTİR
Yöneticiler genelde değişiklik yapmak için bir neden bulmaya çalışır ve o nedeni buldukları zaman da genelde durumu düzeltmek için geç kalınmış olur. Tamamen durağan bir ortamda olsanız bile (ki hiçbir zaman değilsinizdir) şirketinizi değiştirmeniz gerekir çünkü değişimin kendisi de değerlidir. Zaman içinde çalışanlar aynı kişilerle iletişime geçmeye başlar ve böylece silolar oluşur. Bu da rutinleşmeye, esnekliğin kaybına ve verimsizliğe yol açar. Bunu engellemenin bir yolu şirket organizasyonunu sık sık değiştirmek.
SİLOYU ENGELLE Örneğin Cisco, çalışanlarını 90’larda müşteri segmentlerine göre grupladı ve zaman içinde silolaşma sorunları baş gösterdi. Şirket çok müşteri odaklı yapılandığı için birçok grup birbirinden habersiz benzer sorunlar üzerine çalışmaktaydı. Bu da verimsizliğe yol açıyordu. Cisco bu durumu aşmak için şirketin üzerine çalıştığı değişik teknolojiler etrafında grupladı. Bu, verimi artırdı. Birkaç yıl sonra Cisco tekrar eski müşteri segmenti üzerine organize olan yapıya geri döndü. Cisco bu iki yapı arasında gidip gelerek silolaşmanın önüne geçebildi.
SERİ DEĞİŞTİRİCİ 650 milyar dolar yöneten SEI Investments’in CEO’su Al West “seri değiştirici” olarak anılıyor. West “şirketin başarısını devamlı kılmak için organizasyonel şemayı çok sık değiştirdiğini” söylüyor. İşler iyi giderken dahi değişiklik yaparak şirketin gereken zamanlarda değişim yapma kapasitesini artırıyor. Maaş/prim sistemini ya da sorumlulukları devamlı değiştirerek çalışanların farklı sistemlere hazır olmasını sağlıyor. Bu değişikliklerin tabii ki bir maliyeti var. Ancak bu değişiklikleri yapmak için performansınızın düşmesini beklerseniz maliyetler çok daha fazla olur. Değişiklik yapmak için problemlerin büyümesini beklemeyin.



KÖTÜ YÖNTEMLERDEN KURTULMAK İÇİN 8 EMİR

1) KIYASLAMADAN VAZGEÇ
Ne yapacağımızı bilemediğimiz zaman başkalarının yaptıklarını yapıp güvende hissetmeye çalışırız. Bu, kötü yöntemleri yaygınlaştırmanın en iyi yoludur. Doğru yol olduğuna emin olmadığınız sürece başkalarının yaptığını yapmayın.
2) KIYASI TERSİNE ÇEVİR Büyük boyut kağıda gazete basmak gibi her rakibinizin uyguladığı bir yöntem bulun. Bu yöntemi uygulamak için iyi bir sebep düşünemiyorsanız muhtemelen orada bir inovasyon ihtimali vardır.
3) DENEY YAP Birçok şeyi aynı anda değiştirirseniz, değişikliğe neyin sebep olduğunu anlayamazsınız. O nedenle her seferinde bir şeyi değiştirin.
4) ZORDAKİNİ GÖZLEMLE Eğer bazı yöntem ve stratejilerinizin demode olup olmadığını test edemiyorsanız, yapabileceğiniz en iyi şey, sektöre yeni giren veya durumu kötü olan rakiplerinizin neleri denediğini gözlemlemektir.
5) ÇALIŞANLARA SOR Çalışanlara geleneksel uygulamalarınızı sorduğunuzda “Çünkü bu işi hep böyle yaptık” ya da “Herkes böyle yapıyor” gibi yanıtlar alıyorsanız, bu iş yapma yönteminin geçerliliğini sorgulamaya hazır olmalısınız.
6) YENİ MODEL OLUŞTUR Kötü yöntemlerinizden bir kısmını yok ederken, yeni yöntemler de geliştirerek yeni bir iş modeli oluşturmalısınız.
7) HEDEFİ DARALT Sektörünüzde herkesin uyguladığı yöntem, muhtemelen pazarın sadece bir kısmı için iyidir. Bu yöntemlerin işe yaramadığı bir segment bularak bu uygulamaları yok etmek yoluyla büyüyebilirsiniz.
8) YAPMAYI DURDUR Bazen inovasyon, kötü bir yöntemi yapmaktan vazgeçmek kadar basittir. Southwest Havayolları müşterilerinin çoğunun umurunda olmayan servisleri durdurdu ve böylece fiyat gibi hemen herkes için önemli olan konulara eğilebildi.




İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz