Ödül itibar getiriyor

Son dönemde verilen ödül sayısında inanılmaz bir artış var.

1.03.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Ödül itibar getiriyor
Bu ortamda şirketler, hangi ödül programlarının kendi iş stratejilerinde önemli bir yer tutacağına doğru karar vermekte zorlanıyor. Yine de araştırmalar gösteriyor ki ödüller şirketlerin algısına olumlu yansırken onların itibarının artmasına da neden oluyor. Aslında herkes ödül almak ister. Ancak son dönemde özellikle iş dünyasında ödüllerin sayısının artması, bu konuda şirketlerin iştahını biraz azaltmış durumda. Uzmanlara göre her yerden mantar gibi ödüllerin fışkırdığı bir dünyada, şirketler böylesine bir tasdik mekanizmasının ne kadar önemli olabileceğinden şüphelendikleri için maruz görülmeli. Yine de araştırmalar gösteriyor ki özellikle endüstri ödüllerinin şirket algısının olumlu yönde artmasına ve itibarının yükselmesine etkisi büyük. Bu nedenle şirketlerde karar verici pozisyonda olanlar, bu ödülleri ve akreditasyonları oldukça ciddiye alıyor.

SATIN ALMADA ETKİLİ
Önde gelen ödül yarışmaları uzmanı Boost Marketing tarafından Shape-the-Future’a yaptırılan bir
araştırmaya göre, araştırmaya katılan 400 üst düzey şirket yöneticisinden yüzde 81’i kendi şirketleri için ürün ve hizmet satın alımına karar verirken onların herhangi bir ödül kazanıp kazanmadıklarına dikkat ettiklerini itiraf ediyor. Araştırma sonuçları, ödül kazanma başarısıyla itibar arasındaki bağlantının da oldukça kuvvetli olduğunu gösteriyor. Araştırmaya katılan üst düzey yöneticilerin yüzde 76’sı, “İşlerin açılması ve marka değerinin artırılması bakımından ödüller çok önemlidir” önermesini kabul ediyor. Boost Marketing'in yönetim direktörü Chris Robinson, bu anketin bulgularını yorumlarken, “Sıklıkla şirketlerin ödül kazanmış olmaktan ‘iyi bir PR çalışması’ diye bahsettiklerini duyuyorum. Oysa ticari bir perspektiftense ödüllerin ne boyutta değer kattıklarının anlaşılması çok daha önemli” diye konuşuyor. Satış ve pazarlama bütçelerinin hiç olmadıkları kadar kırpıldıkları, ancak ödül yarışmalarının ise hiç olmadıkları kadar popülerlik kazandığı günümüz şartlarında, paraya sıkışık pek çok şirket için ödül yarışmalarının son derece cazip bir PR ve pazarlama stratejisi olduğu da biliniyor.

HANGİ ÖDÜL UYGUN
Ödüllerin tüm bu olumlu etkilerine rağmen şu anda 1000’e yaklaşan ödül yarışmasından hangi ödüllerin ya da kategorilerin şirketlerin pazarlama bütçesine uygun olacağına karar vermek pek de kolay bir iş değil. Bu konuda ödül konusunda uzman isimlerden Chris Robinson’un önerileri oldukça basit: Ona göre ödüllerin daima büyük şirketler tarafından kazanıldığını varsaymak çok büyük bir hata. Çünkü ödüller genellikle hakikaten ölçekleri, durumları veya sektörleri bazında inovatif çalışmalara imza atan ve her bakımdan ölçülebilir kazançlar sağlamış organizasyonlar tarafından kazanılır. Hatta bu durum bütün organizasyonlar için geçerlidir. Robinson, ödül programlarında şirketlerin “İşte bu biziz” diyebileceği kategorile başvurmasının da önemli olduğunu söylüyor.~ Şirketlerin kendi hikayelerini uygunsuz bir kategoride temsil etmesinin çok hatalı bir davranış olacağına değiniyor ve ekliyor: “Sizin için doğru olan kategoriyi bulduğunuzda yerinde bir karar vermiş olduğunuzdan emin olun, çünkü son dakikada yapılan derme çatma özensiz başvurularla asla kazanamazsınız. Şirketlerin çoğu bize gelirler çünkü hem birinci sınıf bir başvuru yapmak için zamanları ve kaynakları yoktur hem de en uygun ödüllerin ve kategorilerin bulunması fevkalade zahmetli bir süreçtir. Dışarıdan bağımsız bakabilen bir üçüncü tarafın perspektifinin de muazzam katkıları olabilir.”

STRATEJİNİN İÇİNDE OLMALI
Uzmanlara göre ödül yarışmalarına katılma işinin şirketlerin iş geliştirme stratejilerinde yer alması da son derece önemli. Bu sayede ödüllerin şirket kültürü içinde benimsenmesi sağlanmış oluyor. Araştırmalar da ödüllerden kendi performanslarını ve görünümlerini değerlendirmek için bir araç olarak faydalanmasını bilen şirketlerin kendilerini rakiplerinden daha hızlı geliştirdiklerini gösteriyor. Bu şirketlerin daha fazla ödül kazandığı da yine istatistiksel olarak kanıtlanmış durumda.   

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI?
  • Ödül yarışmalarına yapılan başvuruların yazılmasında İngiltere’nin ilk uzman kuruluşu olan Boost Marketing tarafından, Shape-the-Future şirketine yaptırıldı.
  • Ankete yaklaşık 400 üst düzey şirket karar vericisi katıldı.
  • Ankete katılanların yüzde 41 'i büyük organizasyonlarda yani 250'den fazla çalışanı olan şirketlerde, geri kalanı ise küçük ve orta ölçekli şirketlerde çalışıyor.
  • Bu ankete, temsil edilen rollerin kapsamlı bir enine-kesitiyle yansıtıldığı üzere, görev işlevleri profillerinin tamamı davet edildi.
  • Bu anket Pazar Araştırmaları Derneği'nin tüzüğüne uygun bir şekilde yapıldı.

TÜRKİYE’NİN TEK ÖDÜL DANIŞMANI
Boost Marketing, Avrupa’nın, hatta dünyanın en önemli “ödül danışmanlığı” şirketlerinden biri. İngiltere’de ödül danışmanlığı denince akla bu şirket ve kurucusu Chris Robinson geliyor. Avrupa’da “ödül danışmanlığının” kurumsallaşmasına, bir işe dönüşmesine öncülük eden yöneticilerden biri olan Robinson, dünyanın dört bir yanındaki şirketlere danışmanlık veriyor.
Boost Marketing, Türkiye’de Özlem Ateş’in kurucusu olduğu Bizz Danışmanlık tarafından temsil ediliyor. Bizz Consulting, yurtdışından ödül almak isteyen şirketlere, ödül seçimi, giriş dokümanlarının hazırlanması ve başvuruyu kapsayan tüm süreçte hizmet veriyor. Şirketin başkanı Özlem Ateş, “Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ödülün önemi giderek artıyor. Türkiye’deki şirketler, giderek daha artan oranda ABD ve Avrupa'dan ödül almak istiyorlar. Ancak, gördüğümüz kadarıyla önemli bölümü yanlış yolda ilerliyor” diye konuşuyor. Ateş, şunları ekliyor: “Şirket yönetiminin pek çok alanında olduğu gibi, ödül işi de derinlik kazanıyor, bir uzmanlık alanına dönüşüyor. Şirketlerin önemli bölümü için basit gibi görünse bile, seçim sürecinden başvuruya, jüri değerlendirmesinden ödül alımına kadar geçen süreç çok kritiktir. Bazı durumlarda başvuru dosyası yanlış oluşturulduğu için, bazı durumlarda ise projenin öyküsü iyi yazılmadığından dolayı başarısızlıklarla karşılaşılıyor. Biz, bütün dünyayı şirketler adına izliyor, onlara uygun ödül projeleri oluşturuyor, formu dolduruyor ve öyküyü yazıyoruz. Böyle olunca başarı da artıyor.” Bizz Consulting hakkında bilgi almak isteyenler [email protected] adresine yazabilir.


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz