Öldürücü hıza dikkat

Yeni ürün sunumunda son dönemde bir “durağanlık” ve “azalış” trendi hakim...

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öldürücü hıza dikkat

Ege Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Nazan Günay da bu duruma şöyle bir açıklama getiriyor: “Bazı ürünlerde hala gelenekselliği seviyoruz. Sabun ve duş jelinde bildiğimiz kokuları tercih ediyoruz. Dolayısıyla şirketlerin bu anlamda tüketiciyi çok zorlamaması gerekiyor. Çamaşır deterjanı gibi kategorilerde ise market markası önemli hale geldi. Bu tür ürünlerin ekonomik ve fonksiyonel olması tüketiciyi cezbediyor. Bu nedenle bu kategorilerde çok sık delist edilen ürün olduğunu görüyoruz.”

DEĞİŞİMİ ANLAMADA EKSİKLER
PETER FISK / PAZARLAMA GURUSU
10  YIL ÖNCESİNDEN İYİ

Yeni ürün lansmanlarının yüzde 70’i başarısız oluyor. Bu, 10 yıl öncesinden daha iyi bir veri. Eskiden yeni ürünlerin yüzde 95’i başarısız olurdu. Bugün iyi şirketler inovasyon süreçlerini geliştiriyor ve müşterinin ihtiyaçlarını daha derin analiz edebiliyor.
EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER
Yeni ürün konusunda daha iyi analiz yapılması gerekiyor. Yeni ürün lansmanlarında en önemli faktörler şöyle: Başlamak için birçok fikre sahip olmak gerekiyor. Müşteri üründen çok ürünün yararı ile ilgileniyor.
İŞİN SADECE BAŞLANGICI
Ürün sunmak, işin sadece başlangıcıdır. O ürün çıktığında yönetmek, adapte edebilmek ve geliştirmek çok önemlidir. Birçok Türk şirketi stratejik ve kreatif düşünmüyor. Hemen yeni bir fikre atlayabiliyor ve bunu herkese satmaya çalışıyor.
MÜŞTERİYİ DİNLEME
Türk şirketleri odaklanmaktan çok uzak. Müşteriyi derinlemesine inceleme, global perspektif, müşterinin davranışlarının değiştiğini anlama konusunda eksiklikleri var. Ama yine de Türkiye dinamik, genç ve hızlı büyüyen bir pazar. Odaklanmak için çok fazla fırsat var.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

NEDEN DURAĞANLAR?

Bazı kategorilerde ise ürün sayısı oldukça durağan seyrediyor. Yeni ürün pazarla tanışıyor ancak yeni ürün hızı kadar olmasa da delist edilen ürün sayısı da azımsanmayacak seviyelerde seyrediyor. Meyve suyu, dondurma, bisküvi, şeker, mısır gevreği, alkollü içecekler bu kategoriler arasında yer alıyor. Sektör oyuncularına göre hızdaki bu durağanlık raf maliyetlerinden kaynaklanıyor. Perfetti Van Melle Türkiye Pazarlama Müdürü Serkan Ergün, bu konuda çarpıcı bir saptamada bulunuyor: “Yeni ürün çıkarmak, yüksek ölçekte üretim yapan ve dolayısıyla sabit lansman bedellerini kolayca karşılayabilecek bir şirket için çok zor değil.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz