Yeni fikirlere "sprint"modeli

Jake Knapp ile iş dünyasında büyük yankı uyandıran bu sistemi konuştuk...

25 NİSAN, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni fikirlere "sprint"modeli
“SÜPER GÜÇ VERİYOR”
HIZLI TEPKİ ÖLÇÜMÜ
Start up’larla sprint yapmak demek, bitmek bilmeyen tartışmaların sonu ve aylarca sürecek olan işlerin bir haftaya sığması demek. Minimal bir üründen yola çıkarak fikrin doğru olup olmadığını anlamayı beklemek yerine şirketler realistik prototipten bilgi alabiliyor. Sprint, startup’lara süper güç veriyor: Pahalı maliyetler yerine gelecekte bitmiş bir ürünün nasıl bir tepkiyle karşılaşacağını hızlı bir şekilde görebiliyorlar. Eğer riskli fikir sprint sürecinden başarıyla geçtiyse maliyet açısından süper avantajlı demek.
KİMLER KULLANABİLİR?
Google Ventures’da biz Foundation Medicine, Nest ve Blue Bottle Coffee gibi şirketlerle çalıştık. Sprint sürecini yeni bir fikrin yaşayıp yaşayamayacağını ölçmek için yapıyoruz. Örneğin yeni bir mobil uygulama, milyonlarca kullanıcısı olan ürünlerin geliştirilmesi, pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve medikal testlerin tasarım raporları için kullanıyoruz. Sprint aynı zamanda yatırım bankacıları tarafından gelecek stratejisini belirlemek için kendi kendine giden Google’ın arabası için ve lise öğrencisinin matematik ödevi için kullanılabilir.

“SADECE TEKNOLOJİ DEĞİL, KAHVE ŞİRKETİ DE SPRINT’İ UYGULAYABİLİR”
2002’de klarnet çalgıcısı James Freeman, profesyonel müzik hayatından vazgeçip bir kahve işinin kurucusu oldu. Dikkatlice evde kahve çekirdeklerini kavuruyor, ardından Berkeley ve Oakland’daki çiftçi pazarlarına götürüyordu. Bardakta kahve satıyordu. Şirketin ismini Blue Bottle Coffee (Mavi Şişe Kahve) koydu.
ZİNCİR BÜYÜYOR
Birkaç yıl sonra iş büyüdü ve yavaş yavaş birçok kafe açmaya başladı. 2012 yılından itibaren Blue Bottle’ın birçok şehirde şubeleri oldu. Piyasada en iyi kahvelerden biri olarak sıralanıyordu. Baristalar çok arkadaşça ve bilgiliydi. James, Blue Bottle deneyimini birçok kahve severle paylaşmak, daha fazla kafe açmak istiyordu. 2012’de Blue Bottle Coffee Silikon Vadisi’ndeki bir grup yatırımcıdan 20 milyon dolar topladı.
ONLINE KAHVE MAĞAZASI FİKRİ
Bu yatırımcıların arasında Google Ventures’dan James de vardı. James’in bu parayla ilgili birçok planı vardı. Ama en net olanlarından biri taze kahve çekirdeği satacak daha iyi bir online mağaza yaratmaktı. Blue Bottle bir teknoloji şirketi değildi ve James’in online perakendecilik konusunda uzmanlığı da yoktu. Kafelerin sihrini akıllı telefonlara ve bilgisayarlara nasıl taşıyacaktı?
SPRINT YAPMA KARARI
Aralık ayında, Google Ventures’den Braden Kowitz ve John Zeratsky, James ile buluştu. Online mağaza şirket için önemliydi. Doğru işi yapabilmek zaman ve para gerektirecekti. Online mağaza işi bir software/yazılım projesiydi. Bu da Google Ventures’ın çok iyi bildiği işlerden biriydi. Sprint haftamızın pazartesi günü, Blue Bottle takımı Google Ventures’ın San Fransico’daki konferans odasında toplandı. Kahve alıcılarının online mağazada nasıl davranacaklarına ilişkin bir çizelge çıkardılar. Blue Bottle takımı, kahve çekirdeğini satın alan yeni müşterileri hedefliyordu. Cuma gününe kadar sprintin tüm basamaklarını başarıyla geçtiler.
5 GÜNDE DOĞRU STRATEJİ DOĞDU
Takım müşteri görüşmelerini izledi. Ekip sprinte çok güveniyordu ve online mağazalarının nasıl çalışması gerektiği fikrine yavaş yavaş geliyorlardı. Online mağazalarını kurdular ve büyümeleri iki katına çıktı. Daha büyük takım ve yeni teknolojiler kurmaya başladılar. Yeni taleplere yanıt aramaya başladılar. Eskiden online mağaza kurmak ve onun geri dönüşünü almak çok uzun zaman ve maliyet alabilecekken, sprint ile kısa zamanda doğru yolu seçtiler.

“HİÇBİR PROJE ZOR DEĞİLDİR”
İYİ BİR BAŞLANGIÇ
Eğer bir haftalığına ajandanızı yeterince boşaltabiliyorsanız, Sprint’i uygulamak için iyi bir başlangıç demek. Sıkışıp kalmış bazı önemli projelere başlamak zordur. Bazıları proje yolunda ilerlerken dengesini kaybediyor. Burada Sprint çok önemli bir güç. Pompa ve püskürtme aracı satan Graco, yeni bir endüstriyel pompa üretmek istiyordu. Ancak karar veremiyordu. Şirketin başkan yardımcısı David Lowe, sprinti projenin riskini azaltması için uygulamak istiyordu.
MİLYON DOLARLIK MALİYET
Bu ürünün tasarımı ve üretimi milyon dolarlara mal olacaktı ve işe yarayıp yaramadığını da bilemeyeceklerdi... Sprint yaparak bir pompayı bir haftada tasarlamak da çok güç olacaktı. Ancak ekip vazgeçmedi. Eğer 5 gün gibi sınırlı bir zaman varsa, prototipini broşüre bastıracaklar ve satış ziyaretlerini de müşterilerine soracaklardı. Test etme aşamasında ise var olan pompalara 3D’den çıkan yeni özelliği ekletip test ettireceklerdi. Nitekim 5 günde tamamlanan bir süreç oldu. Burada sprint için hiçbir projenin zor olmadığını görüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.