Henkel'in 6 adımlı yeşil şirket stratejisi

Hasan Alemdar, sürdürülebilirlik uygulamaları ve bunların şirkete sağladığı değerlerle ilgili Green Business’ın sorularını yanıtladı.

1 HAZİRAN, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Henkel'in 6 adımlı yeşil şirket stratejisi

Kurum kültüründen yeni ürün üretimine kadar her noktada sürdürülebilirlik etrafında yapılanan şirket, bu şekilde verimliliğini en üst seviyeye çıkarmayı planlıyor. Alemdar, sürdürülebilirlik eksenli olarak verimlilik hedeflerini de şöyle paylaşıyor: “Uzun vadeli hedefimiz, verimliliği 2030 yılına kadar 3 kat arttırmak. Faaliyetlerimiz, ürünlerimiz ve hizmetlerimizin yol açtığı, ayak izi başına ürettiğimiz değeri 3 kat artırmak. Bu verimi üç kat artırma hedefine ‘3 faktörü’ adını veriyoruz. Kısa vadeli hedefimiz ise 2015 sonunda verimliliğimizi yüzde 30 artırmak.” Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, sürdürülebilirlik uygulamaları ve bunların şirkete sağladığı değerlerle ilgili Green Business’ın sorularını yanıtladı:

Türk Henkel’in Türkiye’deki sürdürülebilirlik uygulamaları ne zaman başladı?
Sürdürülebilirlik konusu, son yıllarda popüler tarihinde köklü bir gelenek. Şirketin tarihine bakıldığında sürdürülebilirliğe giden yola çok uzun yıllar önce çıktığımız görülüyor. Eğitim, insan kaynağı yetiştirme, sosyal sorumluluk çalışmaları yanında çevreye götürülebilecek hizmetlere de şirketin ilk kurulduğu yıllarda önem verilmeye başlanmış. Toplumumuzda henüz çevre kirliliğinin konuşulmadığı yıllarda, fabrikalarımızda bu konularda önlemler alınmış. Ülkemizde enerji darboğazının yaşandığı, sanayiye elektriğin saatle verildiği yıllarda, 1985 yılında faaliyete geçen sülfonasyon tesisiyle Henkel, kendi enerjisini kendi üretmeye başladı. İnsana ve çevreye duyduğu saygıdan ötürü pek çok ödülle onurlandırıldı.

Ayrıca sürdürülebilirlik, kuruluşumuzdan bu yana en temel şirket değerlerimiz arasında yer alıyor. Bu noktada şirketimizin eski CEO’larından Dr. Konrad Henkel’in 1972 yılında söylediği şu sözü hatırlatmakta fayda var: “İnanıyorum ki bir girişimcinin yalnızca kârını yükseltmeye ve şirket sağlığına odaklandığı zamanlar artık geride kaldı.” Bu sözün günümüzden tam 41 yıl önce söylendiğine bir kez daha dikkatinizi çekmek isterim.

Bugüne dek neler yapıldığından su, enerji ve maliyet tasarrufu gibi konularda detay vererek bahseder misiniz? Ayrıca bugün, sürdürülebilirlik konusunda hangi projeler sürüyor?
Biz sürdürülebilirlikle ilgili tüm çalışmalarımız için 6 odak noktası belirledik. Bunların her birinde iddialı hedefler oluşturduk. Bunlar sosyal gelişim, performans, sağlık ve güvenlik, enerji ve iklim, materyaller ve atıklar, su ve atık su olarak sıralanıyor. 2015 yılına kadar performansta üretim birimi başına net dış satışları en az yüzde 10 artırmayı, sosyal gelişim adına kadın yönetici oranını her yıl yüzde 2 artırmayı planlıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.